Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 december 2009, 21:36
marmerwitje marmerwitje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Berichten: 1
marmerwitje is on a distinguished road
Standaard interne sollicitatie bij hetzelfde team

Hallo allemaal,
Na vijf jaar in mijn huidige functie kan ik nu de kans krijgen om een stapje hogerop te komen. Ik vind het lastig om een brief te schrijven omdat de interviewers mijn collega's zijn. Daarnaast is al een hele tijd geleden dat ik weer op gesprek en een brief moet schrijven. Graag ontvang ik feedback op mijn brief.
Groetjes!





Betreft: interne vacature op de sector ***


Geachte mevrouw ***,


Via de e-mail heb ik vernomen dat u een vacature *** openstelt. Graag maak ik bij deze mijn interesse voor deze functie kenbaar.

Over tien jaar zie ik mijzelf nog steeds werkzaam in deze organisatie waar je jezelf optimaal kunt ontplooien in juridische kennis en vaardigheden. Mede daarom ben ik drie jaar geleden begonnen met mijn opleiding HBO recht. Deze opleiding ondersteunt me in mijn werk door juridisch en analytisch bezig te zijn. De functie als *** geeft mij de mogelijkheid om mijn kennis en vaardigheden verder uit te breiden.

Momenteel ben ik werkzaam als *** op deze sector. Graag wil ik me meer verdiepen in de meer juridische inhoudelijke werkzaamheden. Vooral het zelfstandig bezig zijn en het zoeken naar relevante jurisprudentie om te komen tot het schrijven van een concept uitspraak vind ik erg leuk om te doen. Daarnaast zou ik graag meer zittingswerkzaamheden verrichten, in de functie als *** heb ik die minimaal. Voorheen verrichtte ik deze werkzaamheden bij de meer inhoudelijke buitenzittingsuitspraken en de verzetszittingen. Deze werkzaamheden zou ik graag willen uitbreiden, mijn mening van zittingswerkzaamheden is dat je meer betrokken bent bij een zaak. Bij een zitting zie je ook echt de mensen achter de zaak en is het niet meer het dossier met een nummer.

Gezien mijn ervaringen bij de sector *** en mijn werkzaamheden als *** ben ik van mening dat deze goede aansluiting vinden op de functie als ***. Ik ben een standvastige en spontane kandidaat die graag meer leert van zichzelf en de organisatie.

Graag zou ik mijn interesse mondeling willen toelichten in een gesprek.


Met vriendelijke groet,



Bijlage: CV
Met citaat reageren