Los bericht bekijken
  #3  
Oud 20 oktober 2008, 23:06
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatiebrief grondstewardess

Goedenavond Patricia,

Naam, leeftijd en studie komt in het CV te staan, dus hoef je niet in de brief te vermelden.

Ik vind je brief gezellig om te lezen. Je legt veel uit over hoe je aan je ervaring komt, maar de brief wordt daardoor te uitgebreid. Voor een werkgever is het voldoende om te weten dat jij uitstekend Engels spreekt en redelijk Spaans. In je CV kun je de privéles + periode vermelden. Voor de werkgever is dan meteen duidelijk hoe jij aan je taalkennis komt. Je hoeft het dan niet nog eens uit te leggen in je brief.

Probeer verder om zoveel mogelijk te zeggen met zo weinig mogelijk woorden.
Om je op weg te helpen:

"Wat mij bijzonder aanspreekt aan de functie van grondstewardess is de afwisseling van taken, de hectische wereld van Schiphol en de diversiteit aan nationaliteiten van passagiers waar je mee te maken krijgt."

Wat mij bijzonder aanspreekt aan de functie van grondstewardess is de afwisseling van taken, de hectische wereld van Schiphol en de diversiteit aan nationaliteiten. (dat je daar mee te maken krijgt is logisch en hoef je dus niet te vermelden)

"In mijn huidige baan, als parttime kok, moeten we regelmatig koken voor grote gezelschappen. Aangezien dit vaak binnen een kort tijdsbestek moet, heb ik eigenschappen zoals stressbestendigheid en efficiëntie mij eigen gemaakt."

Kort gezegd:
In mijn huidige functie als kok heb ik door het binnen een kort tijdsbestek koken voor grote gezelschappen geleerd efficiënt te werken en stressbestendigheid ontwikkeld.
__________________
Rianne
Met citaat reageren