Los bericht bekijken
  #5  
Oud 24 september 2011, 16:27
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 1.384
René is on a distinguished road
Standaard

Het blijft een beetje een dilemma. Ik snap dat mensen haast hebben met hun sollicitatiebrief, en liefst hier en nu hulp willen. Dat blijkt soms als iemand binnen 24 uur al begint te 'bumpen' om zijn discussie weer bovenaan te krijgen.

Maar ja, het blijkt toch vaak zo te zijn dat mensen wel feedback vragen, maar het niet aan anderen bieden, ook niet nadat ze nog een keer op de huisregels gewezen zijn. Pas als je als moderator discussies met dergelijke feedbackverzoeken sluit of verwijdert, en de vraagsteller de harde voorwaarde stelt dat hij of zij eerst anderen feedback moet geven, zie je dat sommige dat alsnog doen (anderen blijven gewoon weg).

Als we de regels omdraaien en zeggen "plaats je feedbackverzoek en doe daarna binnen zoveel dagen dit en dat", dan vrees ik dat veel hulpvragers eerst zoveel dagen zeggen "ja ja, dat ga ik doen" en daarna wegblijven. Het effect is dan een weinig responsief forum, met veel feedbackverzoeken en weinig reacties. Ik heb zelf liever een levendig en interactief forum, met dan misschien maar wat minder deelnemers omdat niet iedereen de voorwaarde "eerst anderen helpen" accepteert. Degenen die dat wel doen, hebben dubbel zoveel aan het forum, zoals EvelineB opmerkt.

De spelregels staan in een 'sticky' in het forum in plaats van de algemene huisregels, omdat ze specifiek zijn voor het forum "Bespreek jouw sollicitatiebrief of cv in dit forum - Hoe werkt het?" en niet gelden voor de andere forums.
__________________
René
Met citaat reageren