Los bericht bekijken
  #3  
Oud 29 november 2011, 17:05
selfje selfje is offline
Lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2011
Berichten: 23
selfje is on a distinguished road
Standaard

XXXX
XXXX
XXXX



XXXX
XXXX
XXXX


XXXX, 29 november 2011


Betreft: Sollicitatie begeleider XXXX


Geachte mevrouw XXXX,

Met veel interesse heb ik uw personeelsadvertentie gelezen op de website van XXXX. Graag zou ik bij uw locatie aan de slag willen als begeleider. Met deze brief wil ik mijn interesse voor deze functie kenbaar maken.

Ik werk al een aantal jaren binnen Stichting XXXX. Eerst een aantal jaren op een groep met cliënten die naast hun verstandelijke beperking ook een psychische aandoening hebben. Sinds twee jaar werk ik als nachtdienst op een andere locatie, waar ook cliënten wonen met een psychische aandoening, maar ik wil graag meer contact met cliënten, het liefst met kinderen en jongeren.

Voordat ik een vaste aanstelling kreeg bij XXXX, heb ik op XXXX gewerkt als invalkracht.
Daar heb ik op veel verschillende groepen gewerkt, ook heb ik veel nachtdiensten gedraaid. Helaas waren daar op dat moment geen vacatures en ben ik verder gaan kijken. Nu ik deze vacature tegenkwam, heb ik hier meteen op gereageerd. Werken op XXXX heb ik altijd als zeer prettig ervaren, de mentaliteit van de collega’s sprak me erg aan, zo ook de diversiteit van de cliënten.

Mijn interesses en ervaringen in de zorg voor jongeren met een verstandelijke handicap zijn gegroeid toen ik op een jongerengroep bij de XXXXX inviel. Daar heb ik bijna een jaar lang fulltime ingevallen. Ik heb affiniteit met kinderen en jeugd, in combinatie met gedragsproblematiek maakt dit het werk voor mij uitdagend en interessant.

De functie van groepsleider spreekt mij aan door het contact met de jongere en zijn/haar ouders. Door middel van mijn rustige benadering ben ik in staat om duidelijkheid en structuur te bieden aan de cliënt.

Tijdens mijn opleiding, stages en werk als begeleidster heb ik regelmatig in teamverband gewerkt en dit als prettig ervaren. Naast goede communicatieve vaardigheden zijn een collegiale en flexibele werkhouding eigenschappen die ik bezit, waarmee ik uitstekend zowel in teamverband als zelfstandig kan functioneren. Momenteel ben ik nog bezig met een deelmodule HBO klinische psychologie, het wachten is nog op mijn laatste cijfer.


Vanmiddag had ik telefonisch contact met mevrouw XXXX en naar aanleiding van dit contact, heb ik besloten om te solliciteren, maar gezien de reistijd zou ik het liefst lange diensten draaien. Verder ben ik zeer flexibel en veel uren inzetbaar.


Ik zou het fijn vinden een uitnodiging voor een gesprek te ontvangen, waarin ik mijn brief nader kan toelichten.


Hoogachtend,

XXXX
Met citaat reageren