Los bericht bekijken
  #10  
Oud 11 september 2009, 00:44
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Studiebaan: haalbaar een werkgever te vinden die betaalt?

Enige tijd geleden ben ik ook bij Studiebaan langsgeweest in Hilversum. En ook ik heb besloten het niet te doen omdat ik het niet prettig vond dat er dan ineens een prijskaartje van een paar duizend euro aan mij komt te hangen (ja, bedrijven krijgen wel een belastingvoordeel, maar dan nog is en blijft het veel geld).

Op Studiebaan komen wel vacatures te staan, maar zo is mij gezegd, dat is een extra'tje; het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid om werk te vinden (dus je zult ook veel in het "reguliere circuit" moeten gaan solliciteren). En dat zat mij dus niet lekker, want ik kan me moeilijk voorstellen dat een werkgever dat zomaar wil betalen. En hoe breng je het punt van die studiekosten nou in een sollicitatiegesprek? En je MOET (gemiddeld) twee keer per week een sollicitatie indienen want als je daar niet aan voldoet, dan moet je de opleiding zelf betalen. Wel is het zo dat als je, ondanks dat je twee serieuze sollicitaties per week hebt ingediend, binnen twee jaar geen werkgever vindt die je studiekosten wil betalen, je de studiekosten niet meer hoeft terug te betalen (was vroeger anders, moest je 50% betalen). Wel moet je dan stoppen met de opleiding (wel zijn er dan weer allerlei mogelijkheden om je opleiding alsnog te voltooien wil je binnen een bepaalde tijd een geschikte werkgever vinden).
Met citaat reageren