Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 april 2008, 10:58
Brigitte Brigitte is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 20 april 2006
Berichten: 76
Brigitte is on a distinguished road
Standaard Re: sollicitatie onderwijsassistent voortgezet onderwijs

Geachte heer de Vries,

In uw vacature op internet staat dat u op zoek bent naar een enthousiaste collega om het team in ????? te komen versterken? Zou ik die collega kunnen zijn? Persoonlijk vind ik dit te onzeker klinken, alsof je zelf nog niet zeker weet of je dit aan zou kunnen. Mag dus wat krachtiger!

Leerlingen begeleiden in hun zoektocht naar wie ben ik en wat is mijn plek binnen deze maatschappij is heel belangrijk. (klopt grammaticaal niet, HUN zoektocht naar wie IK ben. Misschien anders verwoorden? Zoektocht naar eigen identiteit en plek binnen deze maatschappij.)

Het is een pad met bergen en dalen. Dit pad moeten de leerlingen zelf bewandelen. Indien je bevoorrecht bent mee te mogen op een deel van deze reis voel je je rijk. Wanneer de leerling deze reis kan maken binnen een warme omgeving zullen de bergen en dalen beter te hanteren zijn. (mooi verwoord) Misschien er nog bij vermelden hoe jij hier in staat, wat jij kunt doen, kwaliteiten etc.

Ik ben opzoek naar een school met een team, die samen met de leerlingen, klaarstaan om op ontdekkingsreis te gaan. Samen werken aan het eigen maken van vaardigheden en het ontwikkelen van kennis, met als doel werken aan een zelfstandige toekomst.

Binnen het speciaal basisonderwijs heb ik vijf jaar gewerkt met kinderen die moeite hebben zich te ontwikkelen. Hier heb ik gemerkt dat mijn duidelijke en consequente aanpak in combinatie met interesse, respect en een gezonde dosis humor een goede basis vormen om een band te creëren waardoor je samen verder kunt.

De overstap naar het voortgezet onderwijs is voor mij een hele grote (hele grote --> grote of heel grote) uitdaging. Je kunt verder gaan waar de begeleiding vanuit de basisschool is gestopt.

Ik kan mij voorstellen dat nu bij u de vraag naar boven komt; waarom zouden wij ???? uitnodigen voor een gesprek? Persoonlijk ben ik van mening dat ik door mijn genoten opleidingen, mijn opgedane werkervaring, enthousiasme en collegialiteit een goede kracht zou kunnen zijn binnen uw team.

Ik hoop dat mijn sollicitatiebrief aanleiding biedt tot een vervolg in de vorm van een gesprek.
Met citaat reageren