Los bericht bekijken
  #10  
Oud 8 november 2010, 11:51
Isidora Isidora is offline
Lid
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Berichten: 5
Isidora is on a distinguished road
Standaard Dank je voor jullie reacties! Heel opbouwend, vind ik.

Ik zou er voor willen gaan, maar er zijn wat belemmeringen. Het is nl. zo dat ik de opleiding tot HBO Vertaler Frans zou willen volgen.

Ik heb iets met Frankrijk, heb er 20 jaar geleden een jaar gewoond en toen was het wel zo dat mijn Frans niet perfect was, want ik heb er nooit examen in gedaan want ik had het vak laten vallen.

Het komt er op neer dat ik praktijkervaring heb, maar dat is niet voldoende om toegelaten te worden. Een toelatingstoets zie ik niet zitten, omdat mijn theoriekennis te weinig is.

Ik heb een MBO4-opleiding directiesecretaresse gedaan en heb daar werkervaring in. Echter ik heb dus geen Frans gedaan, maar Engels en Duits.
Frans leek me destijds minder slim om te kiezen, dat wordt toch minder gevraagd.

Maar ondertussen ben ik erachter dat ik graag Frans zou willen studeren. Ik ben gaan nadenken over mijn toekomst en dit zou ik willen.

Ik heb echter geen HAVO maar MAVO gedaan.

Wat is nu het beste: de droom de droom laten of HAVO volwassenenonderwijs gaan doen? Ik ben wel met een cursus Frans bezig, maar daar krijg ik geen diploma voor. En ik wil eigenlijk geen tijd meer verliezen, maar efficiënt iets voor elkaar krijgen.

Groetjes,

Isidora
Met citaat reageren