Los bericht bekijken
  #9  
Oud 25 augustus 2008, 20:23
Makingsense's schermafbeelding
Makingsense Makingsense is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 6 juli 2008
Berichten: 413
Makingsense is on a distinguished road
Standaard Re: Studie WO Psychologie; graag jullie advies

***damn heel stuk getypt, druk ik per ongeluk op tab, weg tekst***

Kritisch en realistisch is niets mis mee.

Maar deze dame is 31, heeft al een bachelor studie gedaan dus is de domste niet. Qua intelligentie zal ze de WO studie dus goed aankunnen.
Ook zal ze nagedacht hebben over de voors en tegens.
Sterker nog, ze zegt dat de beslissing sowieso al is genomen maar dat ze nog twijfelt over de vorm (deeltijd / voltijd).

Dat is dan wel even heel wat anders als deze vraag zou worden gesteld door een alleenstaande moeder met 3 kinderen, moeder-MAVO en een baantje als kassa-bediende. Dan zou je kritisch en realistisch mogen zeggen, dat dit niet zo'n verstandige keuze is en zij het beter anders kan aanpakken.

Dus nu even terug naar de vraag van Ssun.

Je zegt dat je keuze van onze feedback afhangt.... dat lijkt mij nogal onrealistisch en daar ben ik dan wel kritisch over want het belangrijkste is natuurlijk wat JIJ zelf voelt?
Wat denk jij dat het beste voor je is?
Wij hebben verder geen inzicht in jouw persoonlijke en financiele situatie.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een deeltijdsstudie en een deeltijdsbaan, bij voorkeur in de richting van je studie cq einddoel. Maar dat ben ik.... (en dat is ook mijn situatie op dit moment....)

Wat Ssun wil, dat moet ze zelf beslissen...... waar gaat je voorkeur diep in je hart (of niet zo diep) naar uit?

Over je verdere vragen. Ik ben van mening dat als je je studie met succes afrondt, dat je genoeg pit hebt om je eigen werkgelegenheid te creeeren.

Succes er dus mee!!!

groetjes
Tessa
__________________
"Ontdek wie je bent en wees het dan expres!"
| Making Sense | Adviesbureau voor loopbaancoaching, personal branding en inspiratie
| W: makingsense.nl | E: info@makingsense.nl | 06-24095195 |

Tessa Faber helpt vrouwen en mannen in loondienst om hun kennis, kunde en kracht zichtbaar te maken en hun eigen loopbaan als ondernemer in handen te nemen.
Met citaat reageren