Los bericht bekijken
  #18  
Oud 14 januari 2010, 10:05
LuckyBet LuckyBet is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 12 januari 2010
Berichten: 199
LuckyBet is on a distinguished road
Standaard Re: Worsteling met studiekeuze

Om heel eerlijk te zijn, heb ik er geen moeite mee als de studie niet al te zwaar is en mijn werkgever maakt het ook niet uit. In principe doe ik momenteel al wat werk op HBO nivo en het gaat er om dat ik een bijpassend papier moet hebben om een salarisschaal hoger te mogen. Mijn baas zei dat als ik met de studie begin, er in principe al in overweging wordt genomen mij een schaal hoger te plaatsen. Ik zit sinds een paar jaar aan het eind van mijn huidige schaal (hoogste schaal voor een MBO opgeleide). Echter werk ik al acht jaar op deze afdeling en zou ik over een tijdje wel verder willen kijken binnen het bedrijf, er zijn hier heel veel verschillende afdelingen en functies. Voor veel interessante banen wordt vrijwel altijd HBO gevraagd, de richting maakt niet persé veel uit. Het gaat meer om het denk- en werknivo. Sorry, maar ik noem liever niet de naam van het bedrijf.
Overigens zijn de controllers binnen ons bedrijf vrijwel allemaal universitair geschoold. Dus ik weet niet of ze voor een controller functie wel een HBO opgeleide zouden nemen.
Ik ben van mening dat je "on the job" vaak ook heel veel leert en dat dat vaak je nivo verder verhoogt.
Ik zie dat je bij MER ook wat psychologie krijgt, psychologie interesseert me altijd wel. Ik heb in mijn vrije tijd veel over psychologie gelezen.
Mijn huidige baas keurt een associate degree ook goed, maar of dat me later ook echt verder zal helpen?
Met citaat reageren