Discussie: Stoppen met studie
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 8 september 2011, 14:43
ikgaervoor ikgaervoor is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 september 2011
Berichten: 59
ikgaervoor is on a distinguished road
Standaard

Ten eerste vind ik het heel knap dat je met 20 jaar op deze manier aan kan geven dat je vastloopt met studeren en dat je op je eigen handelen durft te reflecteren. Misschien is dit het moment om daar extra goed voor te gaan zitten. Om na twee weken al zo sterke twijfels te hebben bij je huidige studie is het zeker het uitzoeken waard om te weten wat daar achter ligt. Motivatie? Past de vorm van leren (niet) bij je? Persoonlijke factoren? Het lijkt mij erg belangrijk hier zicht op te krijgen zodat je weloverwogen een beslissing kan maken over vervolgstappen.

Een universiteit heeft voor zover ik weet altijd wel loopbaanadviseurs in huis waar je gebruik van kan maken. Zij zullen jou ook goed de weg kunnen wijzen naar passende personen en instanties om jouw doelen te bereiken en kunnen je ook helpen om doelen helder te krijgen. Mijn ervaring is dat ze heel open zijn en je echt op weg weten te helpen. Maar je moet wel zelf het eerste mailtje sturen of telefoontje plegen. Aangezien je toch ingeschreven bent en collegegeld betaalt, kan je daar vrijblijvend gebruik van maken. Je vind de loopbaanadviseur meestal via een afdeling studentenzaken van jouw universiteit of via de studie decaan/ mentor.

heel veel succes!
Met citaat reageren