Los bericht bekijken
  #2  
Oud 7 maart 2007, 13:13
Niet geregistreerd
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe verkoop ik mezelf beter?! - Sollicitatie Administratief Medewerker

Hi aardbei,

Het lijkt erop dat je veel kwaliteiten hebt die aantrekkelijk zijn voor je toekomstige werkgever. Je kunt ze alleen naar mijn mening een stuk beter verkopen in deze brief. Het leest alsof je je vooral verontschuldigd voor een aantal mindere kwaliteiten, in plaats dat jij duidelijk maakt wat je goede kwaliteiten zijn. Ik zou bijvoorbeeld veel minder aandacht besteden aan waarom je weg wilt bij je huidige werkgever. Dat is voor jouw misschien belangrijk, maar op een toekomstige werkgever kan het overkomen alsof je vooral een hekel hebt aan je werk, en dat je dus ook niet echt enthousiast bent vor zijn baan.

Misschien werkt het beter wanneer je je focust op welke kwaliteiten jij hebt die het bedrijf kunnen werken, bijvoorbeeld: Ik heb x jaar ervaring als administratief medewerker. Ben ontzettend enthouisast over dit werk, en ben er ook goed in, mijn huidige werkgever is zeer tevreden, (misschien ondersteunen met een feit) uw bedrijf biedt unieke groeikansen, waardoor het mij echt geweldig werk lijkt. Door mijn kwaliteiten x, y en z, die blijken uit a, b en c denk ik dat ik er ook buitengewoon geschikt voor ben.

Dan focus je meer op wat je kan, en minder op wat je niet wilt.
Met citaat reageren