Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 mei 2009, 00:52
Berdi Berdi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 mei 2009
Berichten: 1
Berdi is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief accountmanager

Wat vinden jullie ervan?
Heb aardig lang acher gezeten, maar heb nog steeds geen goed gevoel!!

Geachte meneer/mevrouw,

Via de organisatie Monsterboard ben ik bij uw bedrijf terechtgekomen. Op uw internetsite heb ik de vacature van de functie accountmanager, welke mij buitengewoon aanspreekt. Deze vacature heeft mijn interesse gewekt, omdat ik in beginsel affiniteit heb met de producten die uw organisatie aanbiedt aan de consumenten.

De afgelopen drie jaar ben ik werkzaam als Account manager bij XXXXXXX. Daar ik heb veel verkoopervaring opgedaan en verschillende verkooptrainingen gevolgd. Ook heb ik veel ervaring opgedaan met andere aspecten die bij de functie van accountmanager horen. Alles wat ik tekort kom qua ervaring en kennis heb ik altijd op korte termijn kunnen compenseren door me volledig in te zetten. Ik ben zeer gedreven in hetgeen ik doe en doe het met volle passie en inzet. Bij al mijn eerdere werkzaamheden heb ik veel contact gehad met klanten, daardoor ben ik erg sociaalvaardig geworden en kan met veel verschillende typen mensen goede contacten onderhouden. Ik heb een sterk gevoel voor klantgerichtheid en service. Zowel zelfstandig werken als binnen een team gaat mij goed af. Ook ben ik representatief, enthousiast, vasthoudend en erg gemotiveerd om nieuwe dingen te leren. Vanuit mijn eerdere werkzaamheden ben ik gewend om met targets te werken, hetgeen mij ook motiveert en aanspreekt. Ook ben ik erg resultaatgericht en heb goed cijfermatig inzicht. Verder ben ik flexibel in mijn werktijden en heb dan ook geen 9-tot-5 mentaliteit.


Momenteel houd ik mij bezig met XXX binnen mijn huidige functie. De vacature waar ik op reageer vind ik juist zo leuk en interessant, omdat het iets heel anders is, althans de producten en dat spreekt mij erg aan. En de functie lijkt me dan ook een enorme uitdaging. Zoals aangegeven in de vacature is naast de verkoop ook het onderhouden van contacten met klanten en het actief bijhouden en bezig zijn met de ontwikkelingen op de markt. Uw bedrijf spreekt mij erg aan, omdat ik mezelf binnen de functie van accountmanager verder kan ontwikkelen. Het lijkt mij dan ook interessant om voor uw bedrijf te mogen werken

Tenslotte hoop ik tijdens een persoonlijk onderhoud het een en ander toe te kunnen lichten en meer over uw bedrijf te horen. Mijn CV heb ik voor uw informatie toegevoegd.

Graag zie ik uw bericht met belangstelling tegemoet.
Met citaat reageren