Discussie: Stoppen met studie
Los bericht bekijken
  #9  
Oud 9 september 2011, 10:50
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

Ik ben begonnen met een zgn. Focusopleiding Strategie om te kijken of het wat was. Het beviel me zo goed dat ik inmiddels bijna de bachelor Bedrijfskunde heb afgerond en bezig ben met een Master Implementation and Change Management en een 2e master ben gestart (BPMIT).

Ik had alleen HAVO met veel cursussen op HBO niveau. Dat zorgde, mede door de snelle ontwikkeling van het vakgebied, ervoor dat ik vastliep qua kennis. Ik ben dus typisch iemand uit hun doelgroep, een echte tweede (zeg maar laatste ) kanser.

Wat de waarde van het diploma betreft: Potentiële werkgevers nemen de opleiding heel serieus heb ik gemerkt, maar dat heeft ook veel te maken met de rest van mijn CV. Het niveau van de OU is minstens dat van de andere universiteiten. Het feit dat je het helemaal zelf moet doen en absoluut nergens bij de hand wordt genomen zegt iets over je doorzettingsvermogen als je het haalt. Die combinatie wordt echt zeer serieus genomen.

Als je echter als high potential een trainee traject in wilt zou ik het niet aanraden. De OU past niet bij dat profiel.
Met citaat reageren