Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 januari 2023, 00:34
FreddyNova FreddyNova is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 27 januari 2023
Berichten: 2
FreddyNova is on a distinguished road
Thumbs down is een verwijzing van het uwv naar hacklab.nl wel een reele optie?

Hallo,

Ik probeer vanuit een wajong uitkering mijzelf klaar te stomen voor de arbeidsmarkt. Ondanks dat ik ben volledig ben afgekeurd heb ik nog ambitie en de energie om mijzelf in te zetten voor een werkgever.
Mijn plan was om een HBO opleiding bij de open Universiteit te gaan volgen in de hoop dat het UWV mij zou willen sponsoren.
Tijdens een gesprek met Arbeidsdeskundige (arts) kwam naar voren dat er mogelijkheden zijn mits ik mij eerst zou gaan verbinden aan een traject bij een stichting waar het UWV vaker zaken mee deed genaamd hacklab.nl.
Men wil eerst bewijs dat ik een 40 uurige werkweek vol zou kunnen houden voordat er financiering van een dergelijke opleiding mogelijk zou zijn.

Na een bezoek en wat online onderzoek kom ik tot de conclusie dat dit een risico verhaal inhoud.
Geen baangarantie, en geen certificering of diploma naderhand.
Ik ambieer een baan in de ICT en twijfel of deze stichting wel iets te bieden heeft gezien ik NERGENS online iets kan vinden over succes verhalen of recenties van deelnemers.

Ik twijfel of dit wel iets te bieden heeft. Gezien het eind resultaat een portefolio zal zijn met behaalde resultaten. Is dit wel iets waard vraag ik mij af.

Kan iemand mij advies geven of iets zinnigs vertellen over dit traject?
Met citaat reageren