Los bericht bekijken
  #1  
Oud 21 februari 2011, 15:26
Tamtam Tamtam is offline
Lid
 
Geregistreerd: 21 februari 2011
Berichten: 5
Tamtam is on a distinguished road
Standaard Ik werk, maar wil een opleiding in deeltijd gaan volgen. Hoe pak ik dat aan?

Beste mensen,

Ik heb me op dit forum aangemeld, omdat ik al een poos aan het wikken en wegen en aan het nakijken ben hoe ik iets ga aanpakken. Ik werk momenteel in de zorg onder mijn niveau. Ik ben daar terechtgekomen, omdat ik toen ik van school kwam, geen werk kon vinden waar ik voor was opgeleid (juridisch). Ik heb daar een afgeronde opleiding in en heb daarna nog een poosje Rechten gestudeerd, maar ben gestopt vanwege gezondheids -en prive problemen.
Nu is het zo dat naast rechten, de zorg mij wel heel goed bevalt. Zo goed zelfs dat ik mij wil omscholen en in de geestelijke gezondheidszorg als psycholoog cq maatschappelijk werkster aan de slag wil. Nu mijn gezondheid een stuk beter is krijg ik ook weer echt zin om aan een deeltijd studie te gaan beginnen.
Ik ben veel op internet wezen zoeken, maar de HBO opleiding Toegepaste psychologie wordt veelal in voltijd vorm gegeven. Deeltijd wordt ze haast niet gegeven. Ik kwam terecht op de site van Fontys hogescholen, maar omdat ik in een uithoek woon (Winterswijk) en al samen woon in een koophuis, voel ik mij behoorlijk beperkt in mijn keuze.
Mij ligt het niet om via NTI, NHA of Loi een HBO opleiding te gaan volgen. Niet omdat ik mijn neus er voor op haal, maar ik heb elke week mijn lesmomenten nodig. Persoonlijk vind ik een keer in de week klassikaal onderwijs en de rest thuisstudie ideaal.
Wie kan mij hier in adviseren? Hebben mensen hier tips? Zitten er wel meer in hetzelfde schuitje waar ik nu in zit?
Alvast heel erg bedankt!
Met citaat reageren