Los bericht bekijken
  #69  
Oud 19 april 2011, 14:48
ajhoff ajhoff is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 26 maart 2010
Berichten: 451
ajhoff is on a distinguished road
Standaard

@Dadro: in je verhaal vallen me een paar zaken op:
1) je hebt weinig te doen;
2) weinig interactie met collega's en extern;
3) je hebt blijkbaar gekozen voor een zeer technische functie in de IT.

Vervolgens trek je de conclusie dat je niet op kantoor wilt zitten. Ik heb sterk het idee dat het een (kantoorwerk) geen oorzakelijk verband heeft met het andere (onvrede met je werk).

Ik werk al 20 jaar in de IT, maar dan aan de analyse en ontwerpkant. Ik werk weliswaar in een kantoor, maar ben zelden op mijn plek. In mijn functie als analist moet ik juist met mensen communiceren om specificaties te halen (business) en te brengen (IT). Het is ontzettend leuk en heel afwisselend werk waarin ik het eigenlijk altijd te druk heb (op een positieve manier).

Wat heel belangrijk is dat je je niet als een slachtoffer gaat zien waarin je alles overkomt (waarschijnlijk heb ik het fout, maar die indruk krijg ik toch wel). Als je het rustig hebt op je werk kun je bijvoorbeeld een studie gaan volgen of gaan lopen leuren om werk buiten je normale werk. Alles is beter dan stil zitten en wachten totdat de baas weer eens met werk afkomt.

Als jij wilt dat het anders gaat moet jij zorgen dat het anders gebeurt. Vraag je ook goed af wat je kunt en wat je wilt. Een zelfde functie bij een nieuwe baas is duidelijk niet de oplossing, maar de schuld geven aan kantoorwerk lijkt me niet terecht en zal je ook niet verder helpen (tenzij je ambitie is om herder op de Drentse hei te worden natuurlijk).
Met citaat reageren