Los bericht bekijken
  #97  
Oud 24 mei 2011, 08:18
Dadro Dadro is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 11
Dadro is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roque Santa Cruz Bekijk bericht
Knopen doorhaken is niet mijn sterke punt. Ik ben nogal besluiteloos.
Ook hierin herken ik mezelf enorm. Ik kan/durf ook niet goed besluiten te nemen. Helemaal niet als ik niet kan "voorspellen" wat voor een gevolg een keuze heeft.

Mijn tip: probeer dit echt los te laten! Volgens mij maakt het niet uit hoe lang je er over nadenkt, ik denk dat mensen zoals jij en ik op die manier niet helemaal zeker zullen weten wat onze passie is. Probeer je af te vragen wat het ergste is dat er kan gebeuren wanneer je toch een bepaalde keuze maakt. En ga dan na of dit daadwerkelijk zo erg is en hoe je het eventueel dan weer "ongedaan" kan maken.

Blijven zitten op de plek waar je nu zit zal je niets nieuws brengen, maar dat weet je zelf ook.

Ik heb ondertussen ook een stap genomen en heb een andere baan. In deze functie ben ik half projectleider, half leidinggevend software ontwikkelaar. De hoeveelheid tijd die ik nu daadwerkelijk achter de computer doorbreng is een enorm stuk minder geworden. Ook de tijd die ik alleen maar op kantoor zit is minder, ik moet nu namelijk ook veel naar opdrachtgevers, leveranciers, etc.

Ook ben ik 4x9 gaan werken, heerlijk! Een uurtje extra per dag is goed te doen, maar het geeft me wel een vrije dag per week om te doen wat ik wil. Daarnaast heb ik qua salaris zo onderhandeld dat mijn huidige salaris evenveel is als bij mijn vorige baan

Is dit nu mijn droombaan? Nee. Maar gevoelsmatig ben ik er zeker 70% op vooruit gegaan! dus probeer gewoon iets! Als je er later achter komt dat je toch een keuze hebt gemaakt die je niets brengt wat je zoekt, ga je gewoon weer iets anders doen. Jij bepaalt zelf jouw koers!
Met citaat reageren