Discussie: Profielkeuze
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 30 januari 2012, 09:36
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

Citaat:
Heb je dan geen groot voordeel als je economie erbij pakt?
Het is maar hoe je het bekijkt: als jij door economie te kiezen naar de havo 'moet', is het geen verstandige keuze. Je hebt immers een vwo-diploma nodig om naar de universiteit te kunnen. Ja, je kunt ook eerst je havo-diploma halen en daarna je vwo-diploma of na de havo hbo gaan doen en na het behalen van je propedeuse overstappen naar de universiteit. Maar je kunt je voorstellen dat deze trajecten wel wat langer duren.

Citaat:
Met economie en maatschappij schijn je een betere naam te krijgen vanwege het vak economie.
Citaat:
Cultuur Maatschappij is zeker mogelijk op VWO , maar ik ben bang dat het op mijn school een 'kunstklas op vwo niveau' gaat worden, zoals de meeste leerlingen dit profiel definiëren. Zelf heb ik niets met kunst als het om carričre gaat en wil daar dus ook zeker niets mee doen. Weet niet zeker of Wiskunde hier een keuzevak is en of je dan automatisch Wisk. C krijgt of die kunt laten vervangen door Wisk. A.
Wil je rechten gaan doen, dan maakt het niet uit welk profiel je hebt. Ik zou me dan ook niet druk maken om wat anderen van je denken of vinden. Het is jouw leven en jij mag zelf keuzes maken. Ik weet niet precies hoe het zit met welke vakken je kunt kiezen. Ga eens in gesprek met je decaan. Hij of zij kan je er vast meer over vertellen.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren