Los bericht bekijken
  #5  
Oud 14 januari 2015, 15:11
Carrie92 Carrie92 is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 7
Carrie92 is on a distinguished road
Standaard

Hoi mensen,

Allereerst, bedankt voor jullie reactie.

Maar in principe heb ik hier niet zoveel aan. Ik weet dat ik genaaid ben en dat mijn werkgevers niet te vertrouwen zijn. Ik weet ook dat ik een vakbond kan inschakelen, hoewel ik dat liever niet meteen doe. En ik weet dat ik voortaan niet zo dom moet zijn voor mensen hun excuses te vallen.

Maar het punt is, dat ik binnenkort toch weer met hem om de tafel moet en als ik 100 procent zeker weet wat mijn RECHTEN zijn, kan ik hem misschien overtuigen het goede bedrag over te maken. Want ik weet van mijn collega's (die ook allemaal nog geen contract hebben, wat een verrassing), dat hij altijd sowieso betaalt, maar wel altijd te laat en niet te vertrouwen is.

Want hoe achterbaks ze ook zijn, mijn werkgevers zijn doodsbang dat hun reputatie vernield wordt. Dus ik denk dat ze me sowieso wel gaan betalen voor de uren waarvan zij vinden dat ik er recht op heb, maar daar gaat het nu niet om.


Het gaat er om dat ik volgens hen twee proefdagen heb gedraaid, terwijl ik aan het begin van de éérste dag te horen kreeg dat ik was aangenomen.
Ook was die proeftijd voor dezelfde werkgever als de vorige keer en volgens mij mag dat niet.

Mijn tweede vraag was, of een werkgever je mag dwingen een half uur te vroeg te komen, en vervolgens niet voor dat halfuur betalen. Niet één keer, maar elke keer.

En ik vraag me af hoe het zit met het minimum loon: hoe zit dat, qua belasting? Krijg ik het standaard minimum loon en gaat de belasting voor de rekening van de werkgever?

Nogmaals, ik weet dat ik genaaid ben en ik let in het vervolg beter op. Maar op dit moment wil ik gewoon mijn geld krijgen, en de grootste kans daarop lijkt mij dat ik hem confronteer met mijn rechten.

En daarna maak dat ik wegkom.
Met citaat reageren