Los bericht bekijken
  #2  
Oud 30 oktober 2007, 16:22
Eve Eve is offline
Lid
 
Geregistreerd: 30 oktober 2007
Berichten: 7
Eve is on a distinguished road
Lightbulb Re: Open sollicitatie hulpverlener Graag check

Hoi!

Mooie brief, paar opmerkingen. Ik ben geen expert hoor, gewoon ook een sollicitant.

1) Via de website van Community Support en één van uw collega’s werd ik gewezen op de mogelijkheid tot het sturen van een open sollicitatie. Ik denk dat het hier heel sterk zou zijn als je de naam van die collega noemt, dat triggered aandacht.
2) Ook deed ik hierbij veel aan diagnostiek, waaronder het doen van intakes, psychodiagnostiek en adviesgesprekken. Het doen van zou ik weglaten.
3) In het geven van sociale vaardigheidstrainingen en psycho-educatie heb ik tevens ervaring op mogen doen. Klinkt voorzichtig en bescheiden en onlogische woordvolgorde, misschien kan het wat directer. Misschien: verder heb ik sociale vaardigheidstrainingen en psycho-educatie gegeven.
4) Vooral dat er niet alleen wordt gewerkt met het kind/ de jongere, maar met het hele systeem, sprak mij erg aan tijdens deze leerperiode. Ook hier wordt het begin van de zin pas duidelijk als de hele zin gelezen is. Misschien kun je ervan maken: Wat mij vooral erg aansprak tijdens deze leerperiode is dat er niet alleen werd gewerkt met het kind/de jongere, maar met het hele systeem. (misschien kun je dat ook toelichten).
5) Sinds het behalen van mijn masterdiploma Psychologie ben ik, eerst als vrijwilliger en tegenwoordig als verzorgende, activiteitenbegeleider en huiskamerbegeleider aan het werk bij een verpleeg- en verzorgingstehuis, waar ik ervaring opdoe met ouderenpsychiatrie en -psychogeriatrie. Poeh, lange zin! Leest niet lekker, opsplitsen! Je vertelt minstens 4 dingen in een zin 1) psychologie gestudeerd 2) ik heb daar als vrijwilliger gewerkt 3) ik werk daar nu in 3 functies 4) ik doe ervaring op met ouderenpsych etc.
6) Het werken met ouderen en de hierbij betrokken families spreekt mij zeer aan door de dankbaarheid en voldoening die men uit dit werk haalt. Die men klinkt raar. Het gaat erom dat jij voldoening verwacht te halen of haalt (je zit nu ook in zo'n functie) uit hun dankbaarheid toch?
7) Als vice-voorzitter tijdens mijn commissiejaar bij de studie psychologie en bij het (vrijwilligers)werk met ouderen, is mij duidelijk geworden dat ik zelfstandig, maar ook goed in teamverband kan functioneren. ?? Bedoel je bij je studievereniging? Welke commissie? Je hebt je studie ook al eerder genoemd dus dat hoeft er niet bij (als je ook al zegt studievereniging). Als vice-voorzitter van de x commissie van mijn studievereniging..
8) Ik kan mij erg vinden in de kern van de methode Community Support, waarbij het ontwikkelen van ondersteunende sociale netwerken en het betekenis krijgen voor de gemeenschap waarin de hulpvrager woont, centraal staat. wat bedoel je daarmee? Misschien twee zinnen van maken en beetje toelichten?


Verder mooi, hopelijk heb je er wat aan.

Succes!
Met citaat reageren