Los bericht bekijken
  #2  
Oud 24 juni 2008, 16:32
Mangomango Mangomango is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 juni 2008
Berichten: 9
Mangomango is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief stageplek Laborant. Graag commentaar

Hoi Roel,

Ik heb een aantal vragen/opmerkingen bij je brief.

Citaat:
Stressbestendig en nauwkeurig werken. Dát zijn steekwoorden die op mij van toepassing zijn. Daarom solliciteer ik ook naar de stageplaats bij het xxx.
Het wordt mij niet precies duidelijk waarom je precies dit bedrijf uitzoekt om stage te lopen. Put hiervoor bijv. ook eens uit dat bezoek (wanneer was dat?) dat je hebt gehad met dhr.xxx. van dit bedrijf. Zie je laatste alinea.

Verder zou ik verduidelijken wanneer en hoe lang je stage wil lopen bij dit bedrijf. En in welke fase van je opleiding je nu zit. Het is denk ik dubbelop om te vermelden dat je nog geen werkervaring hebt, aangezien dat logisch is als je nog in opleiding bent.

Citaat:
Binnen een groep heb ik vaak een actieve rol en zorg ik voor een prettige werksfeer. Tevens zorg ik voor een goede communicatie tussen de groepsleden. Bij een groepstaak ga ik vaak structureel te werk. Ik begin vaak met het analyseren van het probleem. Stapsgewijs werk ik vervolgens dit probleem af. Zo behoud ik overzicht en rust.
Mooie alinea, maar 'vaak' kan je achterwege laten.

Je laatste zin is een goed voorbeeld van pro-activiteit. Misschien zou je er nog bij kunnen vermelden dat je je motivatie graag mondeling wil toelichten en dat je daarom dhr. xx. eind volgende week benadert voor een orienterend gesprek.

Hopelijk heb je er wat aan!
Met citaat reageren