Los bericht bekijken
  #20  
Oud 26 juni 2011, 13:09
Jet Jet is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2011
Berichten: 3
Jet is on a distinguished road
Standaard

Een heel herkenbaar verhaal!
Ik heb het ook niet echt naar mijn zin meer bij mijn huidige werkgever. Ik zit in het onderwijs en hoewel ik het lesgeven leuk vindt, wil ik ook wel eens iets anders. Wel iets wat onderwijsgerelateerd is.
Ik ben het ten eerste niet eens met het beleid dat bij ons gevoerd wordt. Geen duidelijke afspraken waardoor je veel geklets in de wandelgangen krijgt. Ik kan met mijn directeur overweg, maar het is absoluut mijn type niet.
Bovendien bedraagt mijn woon-werk afstand ruim 40 km. Dus ik ben per dag 1,5 u aan reistijd kwijt.
Al met al genoeg redenen om eens op zoek te gaan naar wat anders. Nu heb ik een aantal brieven de deur uitgedaan, maar helaas geen uitnodiging. Het ontbreekt aan ervaring of ik heb de papieren niet. Bovendien merk ik dat er veel werkzoekenden zijn in het onderwijs, dus de kans dat je wordt uitgenodigd is klein.
Ik heb onlangs een Masteropleiding gedaan. Ik wil best verder studeren, maar dat gaat me heel veel geld kosten. De overheid heeft bedacht dat hogescholen bij een tweede hbo of master opleiding voor studenten veel meer geld mogen vragen, wat op kan lopen naar 3000 euro...

Dus: ik moet maar even blijven zitten waar ik zit. Aan de ene kant is het natuurlijk wel zo: ik heb een baan (dat is ook niet zo vanzelfsprekend op dit moment), ik ga op zich nog wel met plezier heen, heb leuke collega's en er gaan leuke kids naar de school. Maar toch blijft het kriebelen naar iets anders.

Vooralsnog heb ik besloten om hier er het beste van te maken. Misschien bedenkt de overheid zich binnen een aantal jaren wat betreft de kosten van een tweede studie en alle bezuinigingen in het onderwijs. Laten we het hopen.

Wat ik jou zou willen adviseren: als jij echt graag wat anders wilt gaan doen, zou ik ervoor gaan. Tuurlijk zal het pittig worden met je taal en de opvoeding van je kleine. Maar het zou zonde zijn als je er achteraf spijt van krijgt dat je het niet gedaan hebt. Ga je eens goed oriënteren bij verschillende onderwijsinstellingen en leg je situatie uit. Misschien kan een decaan of een andere persoon je helpen en je tips geven.
Met citaat reageren