Los bericht bekijken
  #8  
Oud 10 februari 2010, 18:56
Ri@nne Ri@nne is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 oktober 2008
Berichten: 405
Ri@nne is on a distinguished road
Standaard Re: Word ik gediscrimineerd om mijn figuur?

Of je zoekterrein verleggen. Als je onzeker wordt van dergelijke vragen en je er niet prettig bij voelt, dan is het de vraag of je binnen de organisatie past. Een dergelijke vraag zegt ook iets over omgangsvormen binnen een bedrijf of organisatie. Persoonlijk reageer ik bij een dergelijke vraag als vanzelfsprekend adrem. Maar ik zou tegelijkertijd al twijfels hebben of ik daar wel zou willen werken.

Een sollicitatiegesprek is een wederzijds gebeuren. Dus niet alleen voor de werkgever om te kijken of jij gewild bent. Als je meer vanuit jezelf, dus vanuit wat jij wilt het gesprek in gaat, dan laat je ook (meer) als vanzelf zien wie jij bent. Tot op zekere hoogte denk ik dat je sollicitatiegesprekken wel kunt oefenen, maar de overtuiging, het wezenlijke moet toch uit jezelf komen.

@Judith67
Gewoon jezelf zijn, zoals jij bent als vrouw met (wellicht) een zakelijke kant. Natuurlijk kijken mannen naar uiterlijk. Dat doen wij vrouwen toch ook? Ik ben ook altijd wel benieuwd wat voor haantje ik aantref

Wat vrouwen betreft level ik het beste met vrouwen die aan mij gewaagd zijn en vice versa. Mijn uitgangspunt is niet om ze mee te krijgen, maar wat wij elkaar te bieden hebben.
__________________
Rianne
Met citaat reageren