Los bericht bekijken
  #2  
Oud 12 maart 2015, 09:28
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard

In de basis is het inderdaad een prima brief, maar hij kan overtuigender. Ik help je even op weg:

Citaat:
Mijn naam is [naam] en ik ben tweedejaars studente HBO-Rechten aan de [naam hogeschool].
Begin je brief liever niet met 'Mijn naam is ...'. Je naam staat onderaan de brief, die hoef je daar dus niet te vermelden. De opening van je brief is bedoeld om de aandacht te trekken van de brieflezer. Jouw opening kan spannender. Het tweede stukje van de eerste alinea vind ik een beter begin:
Afgelopen november werd er een stagemarkt op school gehouden, waarbij een oud-stagiaire van de rechtbank Oost-Brabant, team kanton, aanwezig was. [Naam oud-stagiaire] vertelde me enthousiast over haar werkzaamheden (...).

Citaat:
Volgend collegejaar mag ik een derdejaars meewerkstage lopen, deze stageperiode begint op maandag 31 augustus 2015 en zal medio januari 2016 eindigen.
Dit is een voltijdsstage? Vermeld dit ook even voor de duidelijkheid.

Citaat:
Het bestuderen van dossiers, het samenstellen van dossiers en beschikkingen schrijven (...)
Hiervan zou ik maken: Het bestuderen en samenstellen van dossiers (...)
Je mag daarnaast gerust aangeven waar jouw voorkeur naar uitgaat, dus welke werkzaamheden jou aanspreken en waar jij je graag in zou willen ontwikkelen. Dat geeft aan dat je weet wat je kunt en wat je wilt.

Citaat:
Tot slot heb ik de voorkeur voor een stageplaats in team kanton.
Waarom? Leg dit uit, dat maakt je brief persoonlijk(er) en overtuigend(er).
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren