Los bericht bekijken
  #1  
Oud 20 juli 2008, 16:03
Bernard Bernard is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 20 juli 2008
Berichten: 2
Bernard is on a distinguished road
Question HBO technische bedrijfskunde

Beste mensen,

Na 2 keer de verkeerde keuze te hebben gemaakt (HBO elektrotechniek en HBO werktuigbouwkunde) ben ik me gaan oriënteren op een andere studie die wel goed bij mij past.

Ik heb het dit keer heel grondig aangepakt aangezien ik niet goed weet wat ik leuk vind, maar wel heel duidelijk weet wat ik niet wil en wat mijn kwaliteiten zijn (technisch, administratief, avontuurlijk, ondernemend, praktisch en onderzoekend).

Uiteindelijk na een aantal testen en tientallen brochures en keuzeboeken te hebben doorgelezen heb ik een opleiding gevonden die duidelijk bij mij kwaliteiten past, dit is de opleiding technische bedrijfskunde.

Het enigste wat mij er eigenlijk nog van weerhoud om mezelf in te schrijven is de twijfel bij nog 2 andere opleiding namelijk maritiem officier bij de marine en integrale veiligheid.

De reden hiervoor is eigenlijk omdat die andere 2 duidelijk avontuurlijker zijn en ik bij mezelf afvraag of technische bedrijfskunde niet een hele saaie langdurige studie is. Ik denk zelf namelijk dat je hiermee een saaie kantoorbaan krijgt waarbij je de hele week achter een PC zit en rapportages zit te typen, met maar weinig afwisseling.

Dus mijn vraag aan jullie is aangezien jullie een heleboel praktijk ervaring en mensenkennis hebben, is TBK een verstandig keuze en hoe denken jullie erover als ik zeg dat je hiermee een saaie, niet afwisselende baan krijgt?
Met citaat reageren