Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 september 2014, 14:42
Bambi Bambi is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 23 september 2014
Berichten: 1
Bambi is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief voor open sollicitatie

Hallo allemaal,

Ik ben bezig met het laatste jaar van mijn opleiding en vind dat het tijd word om relevante werkervaring op te doen.
Het schrijven van een geschikte en passende sollicitatiebrief vind ik erg moeilijk.

Dit is de open sollicitatiebrief die ik tot nu toe heb opgesteld, maar vind het zelf nog erg saai en heb het gevoel dat ik mezelf niet erg goed toelicht. Met name omdat je niet precies weet wat het bedrijf zoekt. Kan iemand mij misschien tips geven wat ik moet aanpassen of kan toevoegen??

Alvast heel erg bedankt!

xxxxxxxx


Betreft: open sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Mijn naam is xxxx en ik ben momenteel bezig met de master Fiscale Economie. Ik hoop mijn opleiding dit jaar af te ronden. Op het internet kwam ik uw website tegen en hoewel er geen passende vacature voor mij tussen staat, wil ik mij middels deze brief aan u voorstellen en mijn enthousiasme en motivatie kenbaar maken.

De reden van mijn sollicitatie is dat ik graag relevante werkervaring op wil doen. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging waarbij ik mijn theoretische kennis in de praktijk kan toepassen. Ik werk erg nauwkeurig en kan zowel zelfstandig als in groepsverband werken. Ik ben erg leergierig en zal me dan ook volledig inzetten om elke opdracht zo goed mogelijk af te ronden. Ik hoop dan ook dat u een functie als beginnend /assistent fiscalist of een fiscaal werkstudent schap voor mij beschikbaar heeft.

Uw organisatie spreekt mij erg aan, omdat het niet al te groot is. Persoonlijk contact met klanten zal daarom erg belangrijk zijn en het spreekt mij aan om op de wensen van de klant zo goed mogelijk in te spelen. Ook komt naar voren dat kwaliteit erg belangrijk is, ik vind het ook erg belangrijk om een zo goed mogelijk resultaat neer te zetten.
Met citaat reageren