Discussie: NCOI Betrouwbaar?
Los bericht bekijken
  #18  
Oud 20 november 2008, 12:52
mariekevanoosterhout's schermafbeelding
mariekevanoosterhout mariekevanoosterhout is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Berichten: 1.612
mariekevanoosterhout is on a distinguished road
Standaard Re: NCOI Betrouwbaar?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Catbert Bekijk bericht
Ik heb me niet heel erg in de diploma-erkenning verdiept. Ik wil die kennis opdoen en de werkwijze van de opleiding stond me erg aan. Daarnaast staat mijn werkgever erachter.
Ik weet niet of "post-hbo" een formele status heeft. Eigenlijk ben ik nu wel benieuwd.
Hoi Catbert,

Toen ik me aan het oriënteren was op een post hbo-opleiding tot trainer werd ik gek van de hoeveelheid organisaties en instituten die een dergelijke opleiding aanbiedt. Het waren er zoveel. Maar hoe weet je nu of ze betrouwbaar zijn en kwaliteit bieden? Op zeker moment kwam ik uit bij de website van de Stichting Post Hoger Beroeps Onderwijs (SPHBO). De SPHBO is de organisatie die zich bezighoudt met het toetsen van post-hbo opleidingen. Doel van deze organisatie is door middel van kwalitatieve toetsing onderscheid aan te brengen in het uitgebreide aanbod aan post hbo-opleidingen in Nederland. Een door SPHBO getoetste én goedgekeurde opleiding krijgt het predikaat 'Registeropleiding'. Het is een beschermd predikaat dat alleen door de SPHBO kan worden verleend. Alle deelnemers die een Registeropleiding hebben gevolgd en een door de SPHBO verstrekt getuigschrift hebben ontvangen, worden opgenomen in het Landelijke Register van Deelnemers dat de SPHBO mede namens alle instellingen bijhoudt.
__________________
Marieke
Redacteur en moderator Carričretijger

Maakt werk van je toekomst!
Met citaat reageren