Los bericht bekijken
  #4  
Oud 22 mei 2013, 16:58
Jasperboe Jasperboe is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2013
Berichten: 14
Jasperboe is on a distinguished road
Standaard

Na meerdere mensen om raad te hebben gevraagd, heb ik de brief helemaal omgegooid. Hij sluit nu beter aan op de verwachting van een trainee en is daarom relevanter en krachtiger:
Citaat:
Geachte mevrouw *,

Door deelname aan de inhousdag op 16 mei j.l. ben ik buitengewoon enthousiast geworden voor het technisch traineeship. Zo enthousiast dat ik u dezelfde dag beloofd heb me aan te melden.

De missie van * luidt ‘te streven naar een betere samenleving’. Een technisch trainee is daarom niet alleen geďnteresseerd in techniek: impact ervan op de samenleving is net zo belangrijk. Dit sluit goed aan op mijn drijfveer om een combinatie te vinden van techniek en maatschappelijke betrokkenheid.

Deze combinatie heb ik gevonden tijdens twee stages voor de studie Technische Natuurkunde, die ik momenteel afrond. Bij *, marktleider in brandbeveiliging, was implementatie van MVO mede mijn verantwoordelijkheid. Door “op eigen initiatief”, “eigen georganiseerde workshops met het Managementteam” en door het uitvoeren van een “heldere en beknopte gegevensanalyse”, ben ik “een waardevolle aanwinst voor een bedrijf”, zo verwoordde het Hoofd P&O (zie bijlage: aanbevelingsbrief). Ook tijdens mijn afstudeerstage bij *, het grootste onafhankelijke ingenieursbureau van Nederland, heb ik deze combinatie verder onderzocht. Het inzicht in energieberekeningen van duurzame installaties heeft daartoe bijgedragen. Met veel enthousiasme werk ik mee aan een duurzame energietransitie bij * waarbij ik mijn kennis over MVO en CO2-reductie in de gebouwgebonden omgeving graag toepas.

Naast het inzetten van deze combinatie van techniek en maatschappelijke betrokkenheid, biedt het traineeship mij de mogelijkheid mijn sociale vaardigheden optimaal te benutten en verder te ontwikkelen: als bedrijfsleider van * en als voorzitter van * heb ik genoten van het werken aan en realiseren van gezamenlijke en ambitieuze doelen.

Het traineeship van * zou voor mij een unieke omgeving vormen waarin ik door samenwerking met alle aanwezige talenten, van medetrainees tot senior managers, mijzelf kan ontplooien om uiteindelijk een maximale bijdrage te kunnen leveren aan de duurzame energietransitie in Nederland.

De inhousedag vormde voor mij een bevestiging dat het technisch traineeship mij op het lijf geschreven is. Graag zou ik u ook in een persoonlijk gesprek willen overtuigen. Ik kijk uit naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,

Jasper Boeijen


Bijlagen: Curriculum Vitae
Aanbevelingsbrief *
Met citaat reageren