Los bericht bekijken
  #2  
Oud 31 december 2012, 01:09
crow crow is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2011
Berichten: 37
crow is on a distinguished road
Standaard

Hoi,

Allereerst een paar vragen die je misschien (in ieder geval voor jezelf) moet beantwoorden. Wat voor wapens vind je interessant? Zwaarden, pistolen, tanks of atoombommen?
Hoeveel tijd besteed je aan deze interesses per week? Heb je iemand waarmee je deze interesses deelt? Hoe lang ben je er al mee bezig? Heb je ooit het resultaat van je knutselwerk aan iemand gegeven? Verkocht?

Het gaat erom in te schatten hoe belangrijk deze interesses voor je zijn en of het erin zit dat je later je brood ermee zou kunnen verdienen.

Als je het allemaal zeker weet dan zou ik het jammer vinden als je toch voor Commercieel Management ging. De kans is klein dat je het interessant zult vinden en als je ermee klaar bent, dan ben je een van de velen en dat is niet echt onderscheidend.

Ik snap heel goed dat je je HAVO-diploma goed wilt gebruiken. Toen ik bijna klaar was met school kende ik iemand die VWO deed, maar fysiek heel sterk was. Hij vond smeden leuk, met name malienkolders en middeleeuwse wapens. Hij ging een (totaal) andere studie doen en maakte zijn bachelor voor zover ik weet af, maar is nu weer aan het smeden. Dus die jongen gaf een VWO-diploma én een universitaire opleiding op voor handwerk. Ja, het kan.

Succes met je keuze.
Met citaat reageren