Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 januari 2012, 15:01
sam1986 sam1986 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 4 januari 2012
Berichten: 1
sam1986 is on a distinguished road
Standaard Motivatiebrief voor opleiding bijstandsconsulent

Goedemiddag allemaal,

Ik loop tegen een verschrikkelijke probleem aan. Al maanden staat er een leuke opleiding op internet, en iedere keer als ik het lees, krijg ik kriebels in mijn buik, en denk ik dat is echt iets voor mij. Maar het probleem is, dat ik iedere keer start aan mijn motivatiebrief, maar er steeds niet uit kom.

Ik weet 100% zeker dat ik het kan, maar om dat op papier te krijgen vind ik zoveel lastiger. Wie kan en wil mij helpen?

Het gaat over de opleiding klantmanager/bijstandsconsulent.
http://kmsnet.nl/?page=147 ( is de link van de vacature).


Een bijstandsconsulent krijgt te maken met veel diverse klanten met diverse nationaliteiten. Je krijgt ook te maken met mensen met psychische/somatische problematiek evenals mensen die de Nederlandse taal niet of slecht machtig zijn. Hoe ga je om met oplopende spanningen, agressie, discussies, het brengen van een 'slecht nieuws' boodschap, communicatie die niet soepel verloopt of met klanten die jou niet begrijpen? Heb je enige kennis van wetten, heb je overtuigingskracht, kun je goed en actief luisteren. Ik zou juist meer aandacht de zojuist opgesomde punten besteden. Onderschat deze doelgroep niet, je moet meer in huis hebben dan alleen flexibel, collegiaal en een teamplayer zijn. Wat is je doel in deze functie? Waaraan wil je bijdragen?
Hoe ga ik de antwoordde allemaal in een mooi verhaaltje verwerken.


Wie kan mij helpen a.u.b.! Tips zijn natuurlijk altijd welkom.
Met citaat reageren