Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 juli 2006, 02:24
Jimjhonson
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Hoe ben je tot de keuze gekomen voor een studie of beroep?

Hallo Hetty,

Dat is nou de spijker op de kop slaan. Dus m.a.w een goede vraag.
Voor mij had ik altijd een leraar willen worden en voornamelijk in de biologie. Uiteindelijk het is me wel gelukt om leraar te worden maar wel in een ander richting dan ik gedacht had. Dat is ook wel te verklaren.

Hetty, mijn vader heeft niet de kans gekregen om naar school te gaan. Daarom vond hij zeer belangrijk dat zijn kinderen die nu de kans hebben dat moeten doen en vooraal de eerste kind, de oudste(dat ben ik) die de verantwoordelijk over de rest heeft.

Dat betekende dat toen ik mijn vader vertelde dat ik in het buitenland mijn geluk verder wilde gaan zoeken, was geen probleem maar het eerste woord die uit zijn mond kwam was dat toch verder door gaat studeren he? Ik zei toen: vader ja dat beloof ik en dat is altijd bij me gebleven.
Dus voor mij als een jongen uit afrika moest zien dat waar te maken. En bovendien kwam daarna een andere mededeling van hem:ik moest nooit in de keuken en zware lomp werk gaan doen. Uiteraard beloofd.

Vanaf 1995 ben ik leraar voortgezet onderwijs en daarnaast werkzaam als teamcoach bij een andere bedrijf. Ook zeer leuk werk om te doen.
Langzamerhand ben ik wel achtergekomen dat het vak leraarschap me niet ligt. Want, ik wil graag scoren, mezelf bewijzen en vond ik wel terug in de coaching(bedrijfsleven) dan in het onderwijs. Toen dacht ik om volledig bij de andere bedrijf aan de slag te kunnen, ga ik me bezig houden met een nieuwe studie(MER). Dit keuze heeft te maken mijn raadlidsmaatschap van 2002 tot 2006.

Enige tijd geleden, heb ik een voorstel op de schot geworpen gekregen van de bedrijf waar ik team coach ben. Het voorstel luidt als volgt: wij willen je een andere functie voltime geven, maar je moet eerste een assessment en een stage van drie maanden doen en daarna een een evaluatie. Ik ben daarmee akkoord gegaan. Dus heb ik in begin juli de assessment gedaan. En er is totaal anders uit gekomen dan ik verwacht had. Daardoor is een onzerheid die ik niet kende ontstaan.

Ik heb wel zeer vak aan gedacht om met u een afspraak te maken maar helaas andere factoren weerhouden me om dat te doen.

Ik heb nu zeven weken vakantie maar ben zeer onrustig. Ik wil het liefst in de vakantie periode een andere baan zien te vinden(onrealistisch). Het onderwijs, ondanks de vele vrije tijd lijkt me niet meer leuk.

Alles wat ik nu doe gaat goed en ook de periode in de politiek(dat vond ik niet hetgeen wat achter staat).

UIteraard, alle reacties zijn welkom na het lezen van deze stuk.

Ik dank jullie en speciaal aan Hetty voor de aandacht die hieraan besteed is.

Jim,

Ps: loop eigenlijk een beetje vast!!!
Met citaat reageren