Los bericht bekijken
  #3  
Oud 18 januari 2007, 20:14
lala lala is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 27 december 2006
Berichten: 25
lala is on a distinguished road
Standaard Re: Wat kan ik telefonisch vragen naar aanleiding van deze vacature?

Hoi Marrie,
dank je voor je tips. Eerlijk gezegd, ik heb al meerdere sollicitatiebrieven verstuurd en het gaat (misschien helaas) steeds naar dezelfde persoon. Ik heb al 3 afwijzingen gehad en heb nog 4 open(heb nog niets gehoord). Ik had laatst haar een mail gestuurd met een wijziging in mijn brief en daarin heb ik naar haar reactie gevraagd, maar heb nog niets van haar gehoord. Ik zit te twijfelen of ik haar misschien moet bellen met de vraag waarom ze mijn mail niet beantwoord (niet zo natuurlijk).
Ik ben natuurlijk degene die solliciteert en weet natuurlijk wat ik wil, maar t gaat mij erop dat in de vacature al eigenlijk voldoende staat beschreven. Als ik vraag hoegroot de afdeling is, wat schiet ik ermee op? Is het puur uit formaliteit dat ze mijn naam hebben?
Je schrijft dat het sowieso handig is om achteraf te bellen:
Of je stuurt je sollicitatie, en belt daarna (sowieso altijd doen).
is dat echt handig? moet ik dan vragen of ze al een sellectie hebben gemaakt of moet ik vragen wanneer ik iets hoor? Zullen ze het niet vervelend vinden?
Ik dacht zels als ik nog een afwijzing krijg omdat ze iemand anders hebben gevonden met meer ervaring en een opleiding die beter bij het profiel aansluit, wil ik met ze bellen. Ik kan echt niet voorstellen dat mijn opleiding of werkervaring zo ver ligt. Maar ja, ze kunnen anders erover denken.

Bel je zelf ook altijd als je een brief hebt gestuurd? wat zeg je dan?

Groetjes
Met citaat reageren