Los bericht bekijken
  #5  
Oud 14 oktober 2007, 16:39
Bright Bright is offline
Lid
 
Geregistreerd: 14 oktober 2007
Berichten: 5
Bright is on a distinguished road
Standaard Re: contract bepaalde tijd

Misschien is het duidelijker als ik vertel dat het om de NBBU cao gaat.Op de site kun je de cao bekijken.
Ik ga aan het werk als intercedent met een contract voor een jaar.Ik wordt ook opgenomen in het pensioenfonds.


Als ik de stappen volg dan kom ik eerst tot de conclussie dat de uitzonderingen die genoemd worden niet op mij van toepassing zijn e ndat ik van daaruit binnen de cao zou vallen.

De volgende stap:
Zo ja, dan is de cao van toepassing indien:
-deze van toepassing is verklaard, : Neeof indien -de werkgever lid is van een werkgeversorganisatie : Ja

Moet dan de toepassing zijn verklaard in de arbeidsovereenkomst?
Dit is dus niet het geval.
Ga ik dan verder dan kom ik bij de vraag :"Is de werkgever lid van een werkgeversorganisatie? ".
Volgens de lijst met leden is hij er lid van. Dan staat er dat hij doorgaans verplicht is de cao te hanteren.
Wat is doorgaans? Als ik het zo lees kan men er dus van af wijken? Maar hoe vind ik dit terug in de cao?

Ik kom tot de conclussie dat ik eigenlijk binnen de cao zou moeten vallen en toch heb ik het idee dat dit niet zo is omdat het niet in de overeenkomst staat en de geldende cao staat dat dit wel in de arbeidsovereenkomst zou moeten staan.
Met citaat reageren