Los bericht bekijken
  #1  
Oud 3 september 2007, 14:34
Exode Exode is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 september 2007
Berichten: 4
Exode is on a distinguished road
Standaard Evenementen organiseren, welke opleiding?

Zoals de titel al een beetje zegt..welke opleiding ‘moet’ ik kiezen. Organiseren, regelen, communiceren zitten in mijn bloed. Het organiseren van evenementen hebben ik ondertussen ook al mogen ervaring, maar helaas als vrijwilliger. Tevens doe ik wat kleine dingetjes voor de personeelsvereniging van mijn werkgever. Kortom…eindelijk weet ik waar mijn hart ligt.

Het is alweer 10 jaar geleden dat ik gestopt ben met de HBO opleidings journalistiek. Waarom? Omdat je veel te weinig vrijheid in het schrijven kreeg en de levenswijze die bij een journalist behoort mij niet echt aanstaat.

Momenteel ben ik werkzaam als leidinggevende van een administratief team. Een stuk leuker dan al het administratieve werk wat ik in het verleden heb gedaan. Maar zoals boven vermeldt, hier ligt mijn hart niet.

Druk op zoek naar de juiste HBO deeltijdopleidingen. Wat een mogelijkheden! Maar helaas ook wat onmogelijkheden. Mijn eerste gedachte was vrijetijdsmanagement maar deze wordt deeltijd alleen in Breda gegeven (ik woon en werk in Utrecht), mijn tweede gedachte was Hbo communicatie, een wat bredere opleiding waarmee ik ook in de evenementenorganisatie terecht kan komen. Deze kan ik wel in deeltijd in Utrecht volgen. Maar toen vond ik ook nog eens media en entertainmentmanagement in Rotterdam.

Waarom ik twijfel over HBO communicatie? Omdat deze zo breed is, natuurlijk zitten hier veel voordelen aan. Maar ik zie ook nadelen, een bredere opleiding raakt alles aan, maar is dit genoeg? Gaan ze diep genoeg in op de onderdelen die ik het meest interessant vind.

Kortom misschien kan iemand mij wat meer inzicht geven in deze 3 opleidingen of heeft iemand andere tips?
Met citaat reageren