Los bericht bekijken
  #2  
Oud 13 mei 2013, 16:52
Rens Rens is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 985
Rens is on a distinguished road
Standaard

Waarom zie je je collega als beste vriend. Vrienden zoek je uit, collega's krijg je bij je werk, toch?

Ik heb niet zoiets meegemaakt, maar wel dat een collega sneller door schoof dan ik. Deze collega was geen vriend en zou dat ook nooit kunnen worden. Dit vanwege een andere mentaliteit!

Ik kan ermee instemmen als een collega snel promotie maakt op basis van kennis en kunde en capaciteiten die ik niet heb. Ik vind het dan geen issue of het HBO diploma al-dan-niet aanwezig is. Ik kan er geen vrede mee hebben als een collega op basis van een grote mond en de welbekende "bruine arm" promoveert.

Belangrijker vind ik dat een manager gebruik maakt van ieders kwaliteit en daardoor de groep naar een hoger niveau tilt. Ik ben ervan overtuigt dat een (op papier) MBO-er dit ook kan.

In jouw voorbeeld denk ik je als gegunde manager in gesprek had moeten gaan met je naaste collega die de baan niet heeft gekregen. Ik denk dat er niet zoveel veranderd omdat je toch al tijden samen hebt gewerkt en weet wat je aan elkaar hebt en van elkaar kunt verwachten
__________________
Rens
Met citaat reageren