Los bericht bekijken
  #1  
Oud 23 juni 2011, 16:37
carlito carlito is offline
Lid
 
Geregistreerd: 29 maart 2011
Berichten: 14
carlito is on a distinguished road
Standaard Ontslag kan dat zomaar?

Mijn werkgever heeft mij onlangs mede gedeeld dat het te rustig is in het bedrijf waardoor ik niet meer kan blijven.
Ik heb een contract voor bepaalde tijd (12 maanden) waarop staat dat ik in dienst ben voor zeven uur per week.
Mijn eerste schriftelijke contract is stilzwijgend verlengd en ik ben nu inmiddels aan het werk in mijn vierde maand van het tweede contract.
Nu zegt mijn werkgever dat ik een nul-uren contract heb. Op mijn contract staat echter niets van een nul-uren contract, alleen dat ik in dienst ben voor zeven uur per week op de zaterdag. Verder staat er dat ik een opzegtermijn van twee maanden heb.
Mijn werkgever is er nog niet uit wat hij verder gaat doen, wat betreft opzegtermijn en eventueel in dienst blijven als oproepkracht.
Ik heb zelf zo'n idee dat mijn werkgever verplicht is om mij aan te houden tot mijn contract afloopt, dat zou dus nog acht maanden zijn. Er is niks anders gebeurt waarom hij mij zou moeten ontslaan, dus in principe kan hij dit toch ook niet zomaar doen?

Nu zijn mijn vragen:

Heb ik inderdaad een nul-uren contract?
Kan mijn werkgever nu zomaar zeggen je bent binnenkort niet meer welkom?
Wat zijn verder mijn rechten?

Ik heb morgen hier een gesprek over met mijn werkgever, maar ik zou graag goed voor de dag komen, in de zin van dat ik weet wat wettelijk gezien mijn rechten zijn.
Met citaat reageren