Discussie: Tips motivatiebrief
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 17 november 2016, 17:19
Baantje25 Baantje25 is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 17 november 2016
Berichten: 1
Baantje25 is on a distinguished road
Standaard Tips motivatiebrief

Beste mensen,

Ik ben vandaag de hele dag bezig geweest met mijn sollicitatiebrief voor bovengenoemde functie. Het betreft een informeel bedrijf, waar na alle waarschijnlijkheid veel mensen op zullen reageren. Vandaar dat ik eruit wil springen op een kort maar krachtige manier. In de functie omschrijving stond o.a. sterk in de schoenen, neus voor talent en prioriteit. Ik hoor graag wat jullie bevindingen zijn.

''Toen ik uw vacature las zag ik mijzelf al voor jullie organisatie werken. Een prettige werksfeer in een afwisselende functie; ik weet zeker dat ik mij binnen mum van tijd als een vis in het water voel.

De afgelopen jaren heb ik de commerciële binnendienst van een educatieve uitgeverij verzorgd. In deze functie was ik doorgaans het eerste aanspreekpunt voor klanten, collega’s en de directie. Dat maakte mij de commerciële, administratieve en organisatorische duizendpoot binnen het bedrijf. Echter brak het werk enkel op kantoor mij op en heb ik besloten dat ik mijn carriére ergens anders, met dezelfde onvermoeibare inzet, voort wil zetten.

Gezien het bovenstaande sprak de functieomschrijving van de vacature mij bijzonder aan. Enthousiasme, flexibiliteit en vooral gedrevenheid zijn enkele van mijn kenmerken. Ik ben iemand met een professionele instelling, die bereid is daar hard voor te werken.

U begrijpt dat het haast onmogelijk is om alle informatie over mijzelf in een brief te verwerken. Daarom zie ik uit naar een persoonlijke kennismaking.''
Met citaat reageren