Los bericht bekijken
  #6  
Oud 26 januari 2012, 22:50
RichWes RichWes is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 november 2011
Berichten: 89
RichWes is on a distinguished road
Stuur een bericht via Skype™ naar RichWes
Standaard

Hey Xana,

Over de toon van je brief heb je al een uitgebreide reactie gekregen . Ook ik vind dat je de toon van je brief wat moet aanpassen, al ben ik wat minder uitgesproken negatief over je huidige poging .

Van mijn kant nog een paar aanvullingen, v.w.b. de spelling en schrijfwijze van je brief:
- HR-coördinator, HR-werkzaamheden, P&O-afdeling, HR-afdeling, P&O-secretariaat en P&O-salarisadministratie, zijn allen MET een koppelteken. Het zijn immers allemaal bijzondere initiaalwoorden, zie ond. 6H voor de regel: http://bit.ly/wobQIN.
- Volgens het nieuwe witte boekje, is het: 'humanresourcesmanagement' geheel aan elkaar, zonder hoofdletters dus. Mocht je dit te onduidelijk vinden, mag je, omwille van de leesbaarheid, koppeltekens plaatsen. Wat dus ook correct is, is: 'humanresources-management' of 'human-resources-management'. Echter zoals jij het nu hebt opgeschreven, kan het niet! 'International', is trouwens ook gewoon zonder hoofdletter (in het Nederlands gebruiken we maar heel weinig hoofdletters).
- Ik zou nooit afkortingen in kleine letters gebruiken binnen een sollicitatiebrief. Ook cijfers en bijv. een procentteken, zou ik vermijden. Ik zou dan ook: 'o.a.' volluit schrijven en '100%' vervangen door honderd procent.
- Je afsluitende zin in niet alleen erg gedateerd, zoals je al had vernomen, hij is op deze manier geschreven, ook incorrect. De juiste schrijfwijze is: 'Vertrouwend op uw reactie, verblijf ik', dus zonder 'positieve', met een komma voor het ww., dan het ww. gevolgd door een persoonsvorm, ZONDER deze af te sluiten met een punt. Maar, zoals al gezegd, is zo'n soort afsluiting hopeloos verouderd. Een wat vlottere afsluiting is dan ook zeker aan te bevelen.

Tot zover mijn opmerkingen over de spelling en schrijfwijze van je brief. Succes en als je nog vragen hebt, zie ik ze verschijnen.

Groet,

Richard
Met citaat reageren