Los bericht bekijken
  #1  
Oud 5 juli 2010, 23:09
Alexandra Alexandra is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2008
Berichten: 37
Alexandra is on a distinguished road
Standaard Vrije dag opgenomen zonder akkoord van de baas

Goededag allemaal,

Hierbij wil ik mijn verhaal even kwijt en jullie tips vragen.
Ik zit in een onprettige werkomgeving en ben ondertussen alvast een beetje bezig om naar een andere baan te zoeken omdat ik nu het gevoel heb dat ik bij mijn huidige werkgever hooguit 2-3 maanden nog kan volhouden. Ik zit nu in de volgende situatie. Ik werd namelijk onlangs opgeroepen door mijn leidinggevende om ineens een spoedgesprek aan te gaan met hem en een HR medewerker.
In dit gesprek lieten ze duidelijk merken dat ze niet blij waren omdat ik afgelopen vrijdag 1 dagje vrij had genomen zonder te wachten van het akkoord van mijn leidinggevende. Bij mijn huidige werkgever is het zo dat je eerst door moet werken om aan de einde van de maand je vakantiedagen op te kunnen bouwen. Ze hebben aangegeven dat ze mij een brief als waarschuwing zullen sturen, als ik het volgende keer weer zal doen, dat ze mij dan echt zullen ontslaan. Ik heb voorgesteld dat ze mijn salaris kan inhouden voor 1 dagje, maar dat willen ze niet.
Ik vind dit trouwens een overdreven gedoe. Mijn vraag is, stel dat ze mij in het ergste geval mij zouden ontslaan. Valt het opnemen van te veel vrije dagen onder ontslag op staande voet?
Het klinkt best gek, maar ik vind eigenlijk niet erg als ze mij toch ontslaan, want ik ben er helemaal klaar mee.

Graag jullie reactie(s) op mijn vraag. Dank jullie wel alvast.
Met citaat reageren