Los bericht bekijken
  #72  
Oud 21 april 2011, 20:53
Dadro Dadro is offline
Lid
 
Geregistreerd: 19 april 2011
Berichten: 11
Dadro is on a distinguished road
Standaard

IT consultant of trainer/opleider zijn goede mogelijkheden ja. Over laatstgenoemde heb ik wel vaker nagedacht. Mensen vinden dat ik dingen ontzettend goed kan uitleggen (en ik vind dat ook leuk om te doen), dus dat zou in combinatie met mijn interesse in de IT een zeer goede combi zijn.

Consultant is een mooie term, maar wat ik tot nu toe in praktijk heel vaak zie, is dat je toch gewoon ergens op een project gezet wordt en minimaal 75% van de tijd achter de pc zelf aan het programmeren bent.

Daarmee is overigens nog niet het "probleem" dat ik niet de hele tijd op kantoor/achter de pc wil zitten, opgelost. Naast het gebrek aan iets sociaals, mis ik ook echt iets praktisch. Ik kan enorm genieten van een hele dag alleen maar opruimen, in de tuin werken, iets bouwen, koken, etc.

Ik denk dat voor ons beide afwisseling het magische woord is. Als ik zo jouw verhaal nog eens nalees, lijkt mij een een buitendienst functie in het buitenland wel iets voor je. Ik ben ooit eens in Spanje op vakantie geweest en onze airco deed het niet. Even later kwam er een servicemonteur langs. Even een beetje kletsen met zo'n gast, hij controleert de installatie, soldeerde even een nieuwe leiding en airco deed het weer. Prachtig lijkt me dat. Zit je in een mooi land, je bent praktisch bezig, het heeft een sociale kant (mensen helpen) en je zit niet op één plek. Als jij dit in jouw geval zou kunnen combineren met parttime reisadvies in zo'n land, denk ik dat je heel dicht bij jouw droombaan in de buurt komt! Je talent voor schrijven zou je nog kunnen gebruiken om via internet recensies te schrijven over het e.e.a.

Mij lijkt de combinatie van reizen/het buitenland (of toerisme in het algemeen), met iets sociaals, iets praktisch en daarnaast parttime iets in de IT geweldig! Ik ben dus ook druk op zoek naar mogelijkheden. Mocht iemand nog meer tips hebben, dan hoor ik ze graag!
Met citaat reageren