Los bericht bekijken
  #3  
Oud 3 december 2007, 23:04
Hajnal Hajnal is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 3 december 2007
Berichten: 2
Hajnal is on a distinguished road
Standaard Re: Het gesprek, meerdere interessante functies

Hoi Tom,

tov je eerste vraag: je kunt wat algemenere vragen stellen die eraan gerelateerd zijn, bv:
- kun je me vertellen hoe een gemiddelde werkdag van zo'n persoon eruitziet/zal zien?
- hetzelfde verhaal voor collega's op de afdeling
Als daar nog geen duidelijkheid uitkomt:
- kun je me meer vertellen over de vacature omschrijving? Ik zag in de omschrijving onder andere staan dat gevraagd wordt naar flexibele houding en geen 9-5 mentaliteit. Wat bedoel je daarmee? (gewoon direct vragen; let er wel op geen negatieve ondertoon te gebruiken)
Het is voor jou en de werkgever belangrijk dat er een match is tussen beide verwachtingen en eisen rondom de functie. Dus als dadelijk blijkt dat je inderdaad tot 8 uur 's avonds moet overwerken, zeg dan ook gewoon eerlijk dat je dat niet ziet zitten en waarom precies. Het is alleen maar vervelender als na 3 maanden blijkt dat je je baan niet leuk vindt. Dan ben je alleen maar verder van huis.

tov vraag 2: maak je daar maar niet te druk om. Je merkt tijdens het gesprek wel wanneer je dat ter sprake kunt brengen. Bijvoorbeeld als ze vragen waarom je bij hun bedrijf wilt komen werken. Antwoord: website bezocht voor info rondom bedrijf ... interessant ... meerdere interessante functies gezien ... tweede vacature aangeven.
Of:
naar het einde van het gesprek als de interviewer vraagt of jij nog vragen (of opmerkingen hebt) dan kun je aangeven dat je belangstelling hebt voor nog een vacature.

En als ze je niet goed genoeg vinden hadden ze jou ook niet uitgenodigd voor een functie waarvan jij denkt dat je ondergekwalificeerd bent. En stel nou dat tijdens het gesprek dat gevoel bij jou alleen maar sterker wordt, maak dat dan bespreekbaar en vertel waarom je dat denkt. En geef ook aan hoe je denkt dat probleem op te lossen (training on the job, cursus, of kwestie van tijd gunnen)

Veel succes!
Met citaat reageren