Los bericht bekijken
  #5  
Oud 25 augustus 2008, 14:28
Making Sense
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Studie WO Psychologie; graag jullie advies

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Bekijk bericht
Je kunt je hart en de realiteit combineren door gewoon door te werken waar je geld kunt verdienen en het redelijk naar je zin hebt. In je vrije tijd kun je vervolgens een studie (proberen) afronden. En dan kun je alsnog zien waar je terecht komt. Met radikale wijzigingen in je leven schiet je weinig op. Vaak zie je dat mensen daardoor nog meer in de problemen komen. Zeker wanneer ze een relatie hebben, een gezien hebben, een hypotheek hebben en er een pensioen moet worden opgebouwd.
***sorry, ik heb echt geprobeerd mijn tong in te slikken maar***

Henk dat is jouw mening. Maar je schrijft hier vaak op dit forum over alsof het de absolute waarheid is en dat begint mij dwars te zitten.
Vooral omdat nieuwkomers hier misschien kunnen gaan denken dat dit de mening van Carrieretijger zelf is, en dat is niet zo.

Misschien moet je dat iets duidelijker maken, door dat erbij te zeggen. Gebruik eens wat meer "ik vind" of "naar mijn mening". Bovendien ben ik inmiddels erg benieuwd naar jouw achtergrond, maar je bent gast dus ik weet niet vanuit welke hoedanigheid jij hier post. Ben je coach, HRM-er of gewoon een bittere Henk die zelf vastgeroest is in zijn werk en vanuit die overtuiging hier reageert?

Mijn persoonlijke mening (als ervarings- EN inhoudsdeskundige) is namelijk heel anders.

Ik vind namelijk altijd dat iemand zijn hart moet volgen als dat enigszins mogelijk is.
Wensen zijn voorgevoelens van wat je kunt bereiken.
En als je graag genoeg wilt, dan zul je ook de kracht hebben om kansen voor jezelf te creeeren.

En ik denk dus juist dat de markt voor WO (ontwikkelings)psychologen over een paar jaar veel kansen biedt. Ik zie nl. (als ouder en ex-onderwijzer) in mijn omgeving veel behoefte aan goede begeleiding bij kinderen, omdat er momenteel veel meer aandacht is voor "weeffoutjes" zoals HSP, ADHD, autisme-varianten, leer- en ontwikkelingsissues etc.
En als iemand niet in loondienst kan werken, is er altijd nog het zelfstandig ondernemerschap of andere vormen van betaald (of vrijwillig) werk op dit gebied.

Ik zal niemand adviseren om zomaar zonder nadenken beslissingen te nemen die op financieel gebied ingrijpend zijn. Maar ik zal als coach ook wijzen op andere manieren om met deze belemmeringen en met beperkende overtuigingen in het algemeen om te gaan.

Er zijn heel veel mogelijkheden om van je passie je werk te maken, maar de eerste stap is om je hart te laten spreken.

Dus Ssun, laat je niet van je doel weerhouden door mensen die jou niet eens kennen en het je bij voorbaat al afraden. Keep an open mind!!

groetjes
Tessa
Met citaat reageren