Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 december 2008, 23:33
defreule defreule is offline
Lid
 
Geregistreerd: 18 november 2008
Berichten: 15
defreule is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatie Juridisch Medewerker Rechtbank, graag commentaar!

Hoi H@ns,

bedankt voor de tips! Na in anderhalve week tijd vier brieven geschreven te hebben moet ik toegeven dat ik een beetje 'sollicitatie-moe' ben. Ik vond al dat de brief er niet goed uitzag, maar ik kon er zelf niet goed de vinger op leggen wat er mis mee was. Ik heb het nu helemaal omgegooid. De informatie over mijn studie heb k er maar uitgehaald: dit staat eigenlijk al in mijn cv. Ik heb geprobeerd de brief meer toe te spitsen op de specifieke functie. Het einde bevalt me nog niet helemaal, maar ik heb gelukkig nog even om daar over te denken. Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Dit is wat ik er nu van heb gemaakt. De sollcitatie hoeft pas uiterlijk 21/12 binnen te zijn, dus ik denk dat ik de brief nog even laat liggen zodat ik er later met frisse ogen nog een keer naar kan kijken.



Geachte heer ***,

Als juridisch medewerker lever je een belangrijke bijdrage aan de snelle, klantvriendelijke en zorgvuldige behandeling van rechtzaken. Het betrokken zijn bij de volledige behandeling van zaken, van voorbereiding tot zitting tot juridische nabewerking, spreekt mij zeer aan. Daarom wil ik graag solliciteren naar de functie van juridisch medewerker bij de rechtbank ***

Tijdens mijn studie heb ik als buitengriffier op het kantongerecht *** gewerkt. Hier heb ik het recht in werking gezien en ervaren dat recht direct invloed heeft op mensen. Mijn enthousiasme voor de rechtspraak heeft zich hier verdiept. In de functie van juridisch medewerker ben je betrokken bij elke stap van het proces. Ik zie het als een uitdaging zaken snel en nauwkeurig voor te bereiden, zittingen bij te wonen en zorgvuldig de juridische nabewerking te verzorgen.

Ik heb tweemaal als uitwisselingsstudent in het buitenland gestudeerd. Daar heb ik kennis gemaakt met verschillende rechtssystemen en culturen. Mijn bachelorstudie klinische psychologie heeft mij veel geleerd over drijfveren en gedrag van mijzelf en van anderen. Hier heb ik ook trainingen in gesprekstechnieken gevolgd. In de functie van juridisch medewerker bij de rechtbank *** zal ik hier ook veel aan hebben. Ik ben zorgvuldig, betrokken en ik kan zowel zelfstandig als in teamverband goed functioneren. In de functie van administratief medewerker polisadministratie heb ik bovendien geleerd snel en nauwkeurig te werken en problemen te analyseren en op te lossen.

Uiteraard ben ik graag bereid mijn sollicitatie mondeling toe te lichten. Uw reactie zie ik met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,




De freule

Bijlage: curriculum vitae
Met citaat reageren