Los bericht bekijken
  #6  
Oud 4 december 2009, 03:55
00melo00
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: International business & languages: wat is de kans om aan een baan te komen?

HARTSTIKKE BEDANKT VOOR DE LAATSTE REACTIE!

Toen ik het zinnetje las:"Iedereen moet ergens beginnen." Heb ik gelijk een heel nieuw denkkader erbij gekregen in hoe ik mijn studiekeuze kan bekijken aangezien ik nu in mijn tussenjaar zit en bij 3 verschillende steden 'ergens moet beginnen'. Hierdoor kan ik mijn studiewensen realistischer maken door mijn tussenjaar als analogie te gebruiken. Zonder dat zinnetje was ik nooit op het idee gekomen.

En voor de mensen die een beetje van de analogie willen weten. In mijn tussenjaar ben ik naar Praag, Wenen en Rome gegaan en heb er letterlijk 3 verschillende leefwijzes gehad voor mijn doen. Bij alle 3 de keren (zeker in Rome wat het vetste was) dacht ik ook:"oke jongens, en nu? Waar moet ik beginnen?" Alle 3 de keren was het goed gekomen en als ik van die 3 een stad zou moeten kiezen waar ik zou willen leven zou dat waarschijnlijk Wenen zijn. Dit komt, omdat ik ze alle 3 nu met elkaar kan vergelijken.

Ik ga deze aanpak ook gebruiken voor het kiezen van een studie: dat wordt veel proefstuderen dus en op universiteiten afstappen en eventueel stiekem proefcolleges volgen. Veel met studenten praten en de open dagen enigszins vermijden (Praag op een feestdag was geen echte Praag). Ik heb volle vertrouwen in deze aanpak, want mijn tussenjaar heeft ook uitgewezen dat dit werkt.

Serieus, hartstikke bedankt! Ik ben een flink stap verder.

Melo
Met citaat reageren