Los bericht bekijken
  #6  
Oud 18 februari 2008, 10:23
wieteke's schermafbeelding
wieteke wieteke is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 1 februari 2008
Berichten: 220
wieteke is on a distinguished road
Standaard Re: HBO-Verpleegkunde

Dag Hans,

Bovenstaande verhalen zijn naar mijn idee wel heel erg! Ik heb zelf de HBO-V gedaan (wel al een aantal jaren geleden) maar mijn ervaringen zijn absoluut niet zo. Ik ben goed begeleid en zeker niet aan mijn lot overgelaten. Het is zo dat elke HBO opleiding na de HAVO een hele stap is, maar zeker niet onmogelijk. Wanneer je in de verpleging gaat werken wordt je met veel geconfronteerd. Verschillende mensen, verschillende culturen, jonge mensen, oude mensen, blote mensen, zieke mensen enz. Ik heb begin is dit soms confronterend en de meeste mensen moeten hier gewoon aan wennen. Je gaat ook dingen leren die niet 'normaal' zijn, spuiten, zondes inbrengen, catheters inbrengen ed. Alle begin is moeilijk, maar het hoort gewoon bij het vak. Ik raad je aan om verschillende open dagen te bezoeken en te kijken bij welke opleiding jij je op je gemak voelt. Er zijn zo veel mogelijkheden dat er vast wel een vorm te vinden is die bij jou past.
Veel succes.
__________________
Wieteke van Heun - de Roos
www.wietekederoos.nl
Ik help zorgorganisaties met het ontwikkelen, organiseren en coördineren van leerinterventies zodat de medewerkers een leven lang kunnen leren en hun deskundigheid blijvend kunnen vergroten.
Met citaat reageren