Los bericht bekijken
  #6  
Oud 17 januari 2007, 22:31
starter starter is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 16 januari 2007
Berichten: 82
starter is on a distinguished road
Standaard Re: Sollicitatiebrief Machinist

Dank Primago. Heb vetgedrukt mijn aanpassingen verwerkt....
Ik hoop dat het er wat op begint te lijken. Het is toch nog een hele toer om na zoveel jaar weer een externe sollicitatiebrief te schrijven...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Primago advies Bekijk bericht
Beste Starter, Hierbij mijn punten. Ik doe het voor je in rood.

De vacature van machinist/steward las ik op 13 januari in de Leeuwarder Courant en ik dacht meteen: dit is een baan voor mij. Ik zal u vertellen waarom.

Het “spoor” is mij met de paplepel ingegoten. Mijn vader werkte als hoofdconducteur bij de Nederlandse Spoorwegen en heeft mij als “kleine jongen” vaak meegenomen op de trein. Het werk van de machinist heeft mij vanaf die tijd geboeid. Regelmatig mocht ik naast de machinist plaatsnemen. Wat deed dat met jouw? Dit ontbreekt nog.
De knoppen, hendels en meters, de werking van de trein. Een jongensdroom....


Op dit moment ben ik werkzaam als beslisser Claim Werkloosheidswet bij UWV maar ben toe aan een nieuwe functie die beter aansluit bij mijn interesses. De mate van verantwoordelijkheid voor het veilige vervoer van uw klanten spreekt mij enorm aan. Kun je hier nog meer over vertellen? Waarom spreekt het je aan?
Graag zou ik bijdragen om de kwaliteit van het vervoer naar een nog hoger niveau te brengen.

In mijn huidige werk is flexibiliteit van groot belang. Daarnaast is nauwkeurigheid en een grote mate van zelfstandigheid onontbeerlijk.
De ervaring die ik heb opgedaan in mijn huidige functie maakt mij dé kandidaat om uw klanten veilig, betrouwbaar,vriendelijk en met groot enthousiasme te vervoeren. Dit omdat ik als machinist ook zelfstandig, ........ (zelf verder invullen) moet zijn.
Dit omdat ik als machinist/steward ook zelfstandig, klantvriendelijk en sociaal moet zijn.

Van de heer v/d Bij, vestigingsmanager Leeuwarden, heb ik begrepen dat de opleiding Buitengewoon Opsporingsambtenaar voor de functie steward verplicht is. Vanzelfsprekend ben ik bereid alle benodigde opleidingen en cursussen te volgen.

Ik zie uw uitnodiging voor een gesprek met veel plezier tegemoet en kijk uit naar de kans mijn enthousiasme over deze baan verder toe te lichten. Voor verdere informatie met betrekking tot mijn werkervaring verwijs ik naar mijn curriculum vitae.

Daarnaast is mijn vraag hoe ik het CV moet maken. Chronologisch of obv ervaring. Ik werk 20 jaar bij UWV dus qua opleiding kom ik niet ver.....Alleen inhoudelijke cursussen die met de functie machinist niets te maken hebben....Hieronder mijn huidig cv



Het valt mij wel op dat je het ver gebracht hebt met alleen een mavo diploma. Heb je niet nog meer opleidingen, cursussen gedaan? Denk hierbij aan interne cursussen of externe cursussen voor je werk. Die kun je ook in je c.v. zetten.



Opleiding/cursussen

Mavo
Assurantie B, onderdeel particulieren behaalt
Cursus klantgerichtheid


Werkervaring

Als je het weet dan bij elke werkervaring de data erbij zetten en in omgekeerde volgorde opschrijven. Dus wat je het laatste gedaan hebt bovenaan. Je ziet op deze manier het verloop van je carrière.

1987 tot heden
Functie: medewerker vooradministratie
Werkzaamheden: verantwoordelijk voor de verwervende fase van een WW-aanvraag

Functie:teamleider vooradministratie.
Werkzaamheden: verantwoordelijk voor output en sturing van ................ tijdige verwerving van een WW-aanvraag. Een groep van 10 man aangestuurd.

Functie:beslisser Uitkeren.
Werkzaamhedenverantwoordelijk voor uitbetaling WW-uitkering en controle Rechten en Plichten

Functie:medewerker fraude.
Werkzaamheden:verantwoordelijk voor afhandeling van fraudemeldingen. Vaststellen vorderingen, opleggen boetes, overdragen dossiers aan afdeling Handhaving

Functie:beslisser Claim.
Werkzaamheden:bepalen van recht- hoogte en duur van WW-aanvragen. Veel contact met overige afdelingen (Ziektewet, WAO),werkgevers en werknemers. Vanuit deze functie tevens voorlichting geven aan werknemers bij collectieve ontslagen. Informatie verstrekken over voorwaarden, rechten en plichten WW-uitkering. Tevens het verzorgen van collectieve intake.

Daarnaast bemiddelaar tussen buurtbewoners, loco-burgemeester, politie en jongerenwerk met betrekking tot overlast hangjongeren.




PC-vaardigheden
Volledig bekend met de volgende software;
MS XP, MS Word, PowerPoint, Excel, etc.
[COLOR="red"][COLOR="red"]Eigenschappen:
-nauwkeurig
-vriendelijk
-betrouwbaar
-enthousiast
-aanpassingsvermogen
-assertief
Met citaat reageren