Los bericht bekijken
  #4  
Oud 7 juni 2009, 15:31
biebelbons biebelbons is offline
Lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2009
Berichten: 13
biebelbons is on a distinguished road
Standaard Re: wie start er in sept 09 ook deeltijd MWD in Rotterdam?

Mijn keuze hangt af van een aantal dingen. Ik werk op dit moment voor de gemeente R'dam op projectbasis. Dit loopt tot januari. Ik kan tot die tijd niet minder dan 40 upw werken, dus in september starten valt helaas al af. Bij Hogeschool R'dam hebben ze geen februari start van MWD, dus zou ik moeten wachten tot september volgend jaar of Inholland met de februari start.
Mijn ervaringen met Inholland zijn niet heel geweldig, de communicatie en de docenten laten nog al eens wat te wensen over, terwijl je er toch een hoop geld voor betaalt. Ik vind het niet altijd een goede kwaliteit die je krijgt. Hogeschool had daarbij de voorkeur omdat het dichtbij huis is (om de hoek) en omdat je 2 avonden hebt. Bij Inholland is het een middag en avond achter elkaar. Ik heb dat als heel zwaar ervaren, naast 32 uur werk. Door over 2 avonden te verspreiden verspreid je ook je energie voor de college's, want dat is heftig.Ik wil tegen de tijd dat ik start minder gaan werken, maar ik wil wel mijn dingen blijven doen: ik wil gewoon de tijd hebben m een paar keer per week te kunne sporten, omdat ik mezelf anders helemaal verlies in studie en werk, da's ook neit goed.

Bij mij is het overigens geen probleem wat gerelateerd werk betreft, dat doe ik namelijk al. Bovendien heb je daar in je eerste jaar nog niets mee te maken. Je hebt nog even de tijd, mocht het nodig zijn om iets anders te zoeken.

Heb jij al ervaringen gelezen/gekregen over MWD via NCOI?? En naar welke school gaat jouw voorkeur uit?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lodi Bekijk bericht
Hallo,

Net als jij, biebelbons, overweeg ik ook in september met HBO MWD te starten. In mijn geval zal de keus denk ik zijn tussen Inholland, Hogeschool Rotterdam of NCOI Hogeschool.

Ik werk op dit moment bij een gemeente en hou me met fraudezaken bezig. Hiervoor ben ik bijna 5 jaar werkzaam geweest als bijstandsconsulent. Bij mij is hetzelfde aan de orde, het juridische ligt me wel echter vind ik het maatschappelijke, sociale eigenlijk veel leuker.

Ik ben ook iemand die met vanalles en nog wat druk is. Ik maak muziek, speel in diverse orkesten en ensembles, daarnaast ook beetje sporten. Als ik MWD ga doen zal ik heel duidelijk keuzes moeten maken. Ach als de studie heel leuk is heb ik dat er graag voor over.

Waarom is de keus in jou geval tussen Inholland of HS Rotterdam? Heeft dat te maken met de eisen die de scholen stellen aan het hebben van een relevante baan??
In mijn geval speelt dat absoluut een rol, verder geven veel andere scholen (HVA,HVU en HSLeiden) echt een volledige dag college.
Met citaat reageren