Los bericht bekijken
  #1  
Oud 16 oktober 2008, 15:19
edwin nieuwenhuis edwin nieuwenhuis is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 16 oktober 2008
Berichten: 4
edwin nieuwenhuis is on a distinguished road
Standaard 32 en vind maar niet de baan die ik wil

Hoi Edwin hier,32 jaar uit Lelystad.

Ik heb al heel veel forumvragen doorgelezen en kom erachter dat ik niet de enige ben met een carriere-probleem.

Korte omschrijving:
vbo/mavo

Begonnen als automonteur.

Daarna magazijnmedewerker auto bedrijf.

Toen algemeen medewerker groothandel(waaronder magazijn,verkoop,distributie op bestel wagen en vrachtwagen)

Toen overstap gemaakt naar een attraktiepark in Apeldoorn
daar begonnen als attraktiebediening doorgegaan naar verkoopafdeling en vervolgens doorgegroeid naar assistent-hoofd verkoop.
(tot nu toe is dat de leukste baan geweest waar ik ooit gewerkt heb,fijne collega's,leuk werk,en veel contact met recreatie-toerisme maar hellaas werd mij na 3 seizoens contracten gevraagd mijn vakantie op te nemen en ik hoefde niet meer terug te komen)Dit in verband dat ze je na 3 seizoens contracten een vast contract moeten geven en daar deden ze niet aan.

Toen maar tijdelijk in een tankstation gewerkt,ook hier vroegtijdig gestopt omdat de eigenaar mij beschuldigde van diefstal en mij 2 dagen voor kerst liet opsluiten,1 dag voor kerst bleek op de camera beelden dat zijn eigen zoon de diefstal gepleegd had!!!
Geen excuus gekregen en ik mocht niks bekend maken naar de buitenwereld.Je kunt je voorstellen dat ik niet graag voor zijn werkgever blijf werken.

Toen de keus gemaakt om me om te scholen naar internationaal touringcarchauffeur/reisleider.Echt een geweldige tijd daar gehad met hele leuke collega's,veel van europa gezien maar ja dan komt de liefde om de deur kijken en heb je geen zin meer om 6 maanden per jaar in het buitenland te zitten.

En als laatste maar de keus gemaakt om "tijdelijk" iets hier in de buurt te zoeken.wat dus (AL BUNDY) schoenverkoper in Bataviastad is geworden.
Op zich erg leuk werk maar mijn beloofde promotie als bedrijfsleider is op laatste moment niet doorgegaan omdat de manager uit filliaal roermond nu hierheen is geplaatst en die functie heeft gekregen.
Ik zit nu dus vast en heb eigenlijk geen doorgroei toekomst meer hiero.

Ik ben nu bijna 33 en word nu toch wel eens tijd dat ik een keuze maak voor de rest van mijn werkcarriere lijkt me zo.

MAAR WAT??Toerisme en recreatie heeft echt mijn voorkeur,maar ja dat is meestal seizoenswerk en daarbij wil ik niet meer elk weekend en alle feestdagen werken(heb ook een gezin die ik graag wil zien)

Terug op de touringcar of bus wil ik niet want het verkeer is zo'n choas geworden dat ik daar knettergek van zal worden.

Terug het magazijn in is niks voor mij,ik wil mensen om me heen hebben,klaar staan voor mensen,en iets kunnen betekenen voor mensen en tja met zo'n magazijnstelling is erg saai om te praten want hij zegt zo weinig terug.

Een eigen bedrijf opstarten lijkt me geweldig en ik heb leuke ideeen maar ja niet het geld.(zou het liefst een paar villa's kopen in florida en daar een verhuur bedrijf mee beginnen.en zo langzaam uitbouwen tot een klein florida reisburo vanuit nederland)

De rode draad door al mijn werkervaringen is wel dat ik er wil zijn voor andere mensen,niet in verzorging maar in hun vrijetijds-besteding.

Ik heb ook diverse testen gedaan en overal komen dezelfde antwoorden uit:
creatief,toerisme,ondernemen



Ik kan me voorstellen dat jullie al moe worden van mijn verhaal,laat staan ikzelf maar ik zal nu toch een keer iets moeten ondernemen om de carriere te vinden die bij me past.
Heeft iemand een idee hoe ik verder moet in mijn soap genaamd:"onderweg naar goede carriere tijden."

gr edwin
Met citaat reageren