Los bericht bekijken
  #4  
Oud 23 maart 2013, 23:30
Helena Helena is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 8 maart 2013
Berichten: 30
Helena is on a distinguished road
Standaard

Hoi Stitch85,

Je omschrijving van vaardigheden, arbeidsverleden en persoonseigenschappen vind ik oké. Wat ik mis is een aansluiting bij de organisatie waar je solliciteert. Waarom wil je juist daar werken? En waarom ben je specifiek voor hen geschikt? Dus niet alleen: wat maakt dat je bij de baan past, maar ook: wat maakt dat je bij de organisatie past? Verder vind ik opvallend dat er in de vacature sociale aspecten staan waar je m.i. in jouw alinea's niet erg op aansluit. Ik geloof dat deze organisatie het hun meerwaarde vindt dat ze mensen in nood helpen. Misschien kun je jouw ideeen/ervaringen hiermee ook verwerken in jouw tekst?

Daarnaast moet ik zeggen dat ik niet gecharmeerd ben van jouw opening. Het eerste wat ik dacht was: "Natuurlijk zijn ze daarnaar op zoek: ze hebben een vacature uitgezet". Misschien is hij iets te ad rem, ik denk dat hij ook negatieve reacties kan oproepen. Ik houd zeker van spontaniteit en denk dat een goede opening belangrijk is om de aandacht te grijpen. Tegelijkertijd moet hij niet afgezaagd of té bijdehand zijn.

Hmm eens kijken of ik je wat ideeën kan geven - ik herken de writersblock haha. Goed, hier komen ze:

- Zoekt en gij zult vinden! U geeft aan een veelzijdige Pietje Precies te zoeken, die ervoor zorgt dat u nooit meer hoeft te zoeken. Ik denk dat u die duizendpoot in mij heeft gevonden....blablabla
- Stop! En haal mij uit de stapel. Ik zorg ervoor dat u geen stapels meer heeft op uw bureau en er een nette geordende administratie op nahoudt... blablabla
- Als sociale, nauwkeurige en stipte administratief medewerker grijp ik deze kans om met mijn ervaring, kennis en persoonlijkheid bij u de interesse te wekken!... (jaja mijn inspiratie is ook niet zo hoog vandaag)

Nou ik stop ermee. Misschien kun je hier je eigen versie mee maken of krijg je er andere ideeen door. Succes!

Groeten Helena
Met citaat reageren