Los bericht bekijken
  #1  
Oud 9 februari 2012, 16:05
sandertje sandertje is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 1
sandertje is on a distinguished road
Standaard Sollicitatiebrief generalist tactische recherche

Wie heeft er tips voor mijn brief.

Betreft: vacature Generalist Tactische Recherche(ref. 3272 )

Geachte heer/mevrouw,

Door een interne mededeling van de afdelingsleider van de Bovenregionale Recherche Midden-Nederland, heb ik begrepen dat er een functie vrij komt voor Generalist Tactische Recherche. Via een intranetbericht is dit ook bevestigd. Met deze brief solliciteer ik naar deze functie.

In 2006 ben ik begonnen met mijn opleiding tot politiemedewerker. Na het voltooien van deze opleiding ben ik sinds 2009 werkzaam als politieagent bij het district Eemland-Noord. Momenteel ben ik uitgedetacheerd naar het overvallen team van de Bovenregionale Recherche. In het overvallenteam doe ik veel relevante werkervaring op. Onder mijn werkzaamheden behoren het horen van aangever, getuige en verdachte. Daarnaast neem ik deel aan opsporingsonderzoeken en verwerk(stel ik de dossiers samen) ik de dossiers. Ik maak daarbij gebruik van verschillende bedrijfssystemen zoals, Summit, Orca en Bvo.

Toen ik deze functie omschrijving zag, wist ik dat ik geschikt was voor deze functie. Ik ben een jonge gemotiveerde diender met passie voor het recherchewerk. Mijn interesse voor het recherchewerk is ontstaan tijdens mijn aspirantenperiode waarin ik meerdere malen heb mee gedraaid bij de wijkrecherche. Mijn huidige functie bij het overvallen team heeft mij doen inzien dat het recherchewerk mij veel voldoening brengt. Samen in een team brainstormen naar aanknopingspunten en gebruik maken van vele bevoegdheden gedurende het opsporingsonderzoek maakt het uitdagend. Het naar een verdachte toe werken en ineens hem aanhouden of een huiszoeking moeten doen maakt het onverwachts.

In mijn ogen vereist deze functie doorzettingsvermogen, goede communicatieve vaardigheden, het samenwerken in teamverband en het open staan voor feedback. Door mijn werkzaamheden bij het overvallenteam en bij de wijkrecherche ben ik tot inziens gekomen dat ik over deze vaardigheden beschik. Ik heb ook ervaren dat ik gordend werk, flexibel ben en een goede band kan creëren met een aangever, getuige of verdachte.

Graag zou ik mij verder willen ontwikkelen in het recherchewerk. Deze functie lijkt daar uitermate geschikt voor.

In de bijlage bij deze brief vindt u mijn curriculum Vitae

Uiteraard ben ik beschikbaar om mijn ervaring en motivatie toe te lichten.

Met belangstelling zie ik u antwoord tegemoet,

Hoogachtend,
Met citaat reageren